Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, February 10, 2010

TAK SABAR-SABAR

Kalau dia kata dia nak makan... tak menyempat-nyempat. Mana ader kat depan mata diambiknya makan. Nak kata Taska tak bagi makan.. takder kot.. (ayat sedapkan hati)...

Macam kes semalam.. balik dari taska..aku mcm biasa la trus masuk dapur..kung..kang..kung ..kang... dia pun sibuk gak... bukak tu buka ni... ok ... aku sabar lagi.. lantak la dia nak buat aper.. janji tak mendatangkan marabahaya. Last-last..dia mbik mangkuk nasi dia..pastu dia cakap nakk..nak..sambil tangannya tunjuk kat periuk yg biasa aku guna utk masak sup dia... sudaaaaahhhhhh..... dah start dahhh..paham-paham jerla... nak jam tu gak.. mana ader aper-aper.. takyah ko terang "ibu lom siap masak lagi."...atau pun "Hafiy tunggu yer..ibu masak"..takkan berjaya nye....

Agaknya dalam 10 min kot..dia mengamuk mintak nasi ..akhirnya..senyap... rupanya dia tgk syokkkkk duk kulum & jilat benda ni... masin-masin rasanya.. bekas goreng ayam.. sedap kot...



Dah reda sumer.... aku ingat tenang sket aku nak masak... rupanya lom habis lagi...
sibuk plak nak tumbuk bawang... lantak la ko Hafiy.. tumbukla,... jangan tumbuk kaki dah la....



Lepas dah siap sumer... panggil dia makan.. cepattt jer...menonong depan TV stanby nak makan.. aku terhegeh-hegeh kat dapur lagi... dia dah tercongok kat hall tunggu aku suapp...

Aduyaiiiii.... Hafiy..Hafiy... bawak-bawakla belajar sabar sayang....tapi bila aku cakap gitu kan......ermmm ader jer yg tukang tambah.....

" Ikut perangai awak masa mengandung la tu...."

HAMPESSS.........aku yg kena balik

2 comments:

Ena said...

cian hafiy lapar yeh!..

uik! kak, x bahaye ker hafiy jilat mende tu? hafiy hafiy.. tu pon jadi yeh..
rajinnyer hafiy tolong ibu masak ekk? bijak bijak.. nanti kekalkan rajin tu sampaia besar tau.. senang sikit keje ibu nanti.. :P

Cik Anie said...

ena... dah nak ambik dia tak kasi... bagi je la..harap-harap gitula.. jgn lepas ni masuk dapur nak makan jer..hehe