Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, April 7, 2009

Tak Tahu Nak Cakap.......

Sebelum ni pengasuh kat Taska ader komplen pasal Hafiy suker cakar & gigit budak lain. Ada sorang budak popuan kat taska ni slalu jadi mangsa Hafiy. Hafiy nipun satu.. suker sgt nak nyakat budak tu... makin budak tu takut..makin la Hafiy suker. Kalo kat umah pun ibu n babah dia slalu jadi mangsa... tambah2 kalo babah dia tak pakai baju. Ada 1 malam tu... aku terlelap sebelah dia jap.. tetiba aku rasa sakit jer kat jari kaki aku.. rupanya dia baru jer lepas mengigit. Muka dia selambanya masa aku menjerit sakit tu... mcm tak bersalah langsung..huhu... Bila pengasuh dia komplen pasal Hafiy suka geget org aku takder la risau sgt..sehingga jumaat lepas berlaku depan mata aku....

Mangsa terbaru Hafiy- Qashrina... sampai nangis-nangis qash dikerjakan Hafiy. Aku pun tak tau nak buat camner. Padahal depan mata tuuu.. seboleh-bolehnya dia cuba nyakat Si Qash nih.. selagi tak dapat selagi tu dia mintak dilepaskan supaya senang dia gomol si Qashrina ...


Babah dia pun naik risau. Kalo depan mata kita boleh la kita pantau. Kalo kat Taska.. ermm. tak tau la.. tu sebab kalo balik jer ader kesan cakar sana sini. Mau lawannya tak membalas kan..mestila naik angin jugak.. minggu lepas ader kesan cakar 4cm kat dada dia. Bila tanya pengasuh .. senang jer jawapan dia.."kena cakar.. dia yg gigit org tu dulu.."..abih ko tak jaga ke?.. memanglah budak baya nih tak paham..ko cakap 1000 ratus juta kali pun.. dia senyap kejap jer..pastu dia buat balik..

6 comments:

arpeggios said...

takde nursery lain ker ?
masalah camtu boleh setel kalau cikgu pandai nak control. kena guna psikologi

[-suziey-] said...

bdk besor ni mmg tgh kuat gigt la..same mcm aQeel.. dorang mcm suka bila dia gigit pastu org jerit sakit..bg dorang tu muzik kot:p

zai@umiaiman said...

btul tu ..dah namanya budak2 kan..

Cik Anie said...

itu la pasal..skrg tugas penjaga tu yg kena pantau kan.. takkan nak biar jer kan.. balik2 alasannya gitula.. "dah Hafiy yg gigit dulu"..adoiiiiyaii.....

Na Shari said...

Mana boleh pengasuh tu bagi alasan mcm tu...next time, akak cakap kat pengasuh tu...be alert. Dah jadi tanggungjawab awak untuk pantau anak-anak kat nursery ni...
Eeee...Na geram tau kalau pengasuh taska banyak bagi alasan...

Cik Anie said...

Na mesti lagi paham kan.. tgk nanti kalo ader calar lagi kena tegur sket