Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, April 29, 2009

Cerita Disebalik Gambar

Sumer makanan ni malam tadi punya dinner… mlm nanti ..ntah nak makan aper… ermmmm cengkodok pun ok gak kan…..


Pucuk Paku + Ikan Masin
Tahap malas aku 2-3 bulan mmg tahap gaban. Dlm kepala hanya ikan masin jer utk makan malam. Idea yilllekkk campur letih campur malas….. aku dah siap rendam ikan masin pari. Mcm biasa goreh bodoh jer la. Ajeed balik bawak satu plastik pucuk paku & tempe.

Tempe Goreng bodooooo…..
Awal-awal lagi aku dah cakap ngan dia aku malas nak masak tak larat weyyy.. dia kata takper la..awak goring temper jer..saya plak goring pucuk paku + ikan masin… OK….. bagusssss… aku pun goring jerla tempe… Katanya Ajeed “ Awak kena makan byk skit tempe ni…asid folik”… pandai plak laki aku ni pasal bab asid folik…

Masak Lemak Ikan sama Petai..
Jgn igt aku masak plak. Ekceli minggu lps balik RPK sooo biasala mak kesayangan Ajeed ni summer di bekalkan. Bukan stakat ikan yg dah masak..betik, jagung, cili, epal, pucuk ubi benda wajib.. daging yg lom masak & pisang… Rasa nak makan cekodok pisang.. igt nak buat malam nanti…

Neskepe
Wanna…Wanna Nescepe… Biasa la Incik Ajeed kalo takder air manis tak sah…. Selagi aku tak buat selagi tu la dia buat muka kesian…. Ajeed ngan neskepe mmg sinonim la...

7 comments:

nenekrock said...

sedap msk lomak tu kakkk
abg ajeed leh msk geng dgn nenek
nescafe ketukkkkkkk club haks

[-suziey-] said...

waaaa sgt bekerjasama..ekekek;D ye ke tempe tu asid folic..ekekek:D soya asid folic eh..hahah,...xtau plak..ekek;D

Ietams said...

masak.. jgn tak masak..

Cik Anie said...

tempe tukan dari kacang gak kan...mungkin la,,

ArPeGGiOS said...

nyum nyum nyummmmmm
perut tgh lapar nampak pulak makanan....

zai@umiaiman said...

uiii menu simple2 cm ginie ler paling sedap... kena plak ngn nasi panas2 uhuu mau bertambah nasi lam pinggan..

Na Shari said...

Wah...pucuk paku! Dah lama tak makan..Meh sikit kak...Terliur la pulak.