Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, July 2, 2019

Roti Jala

Assalamualaikum...

Sambung lagi cerita raya.
Raya ke3 hari paling penat sebab hari itu kami semua balik ke KB beraya dengan sedara sepupu sepapat kat sana. Penat ngadap jem 5 jam. Walhal kalo tak jem dalam sejam boleh sampai. Aduii..penat wey.. Jalan nak ke KB tak jem...jalan balik tu tenat sangat. Aku ingat lepas Maghrib gerak takder la jem sangat. Rupanya non hado..jem tetappp jem weh.


Aku lupa.. 2 hari sebelum balik kampung aku ada oder roti jala . Tarikh penghantaran Raya ke3 hokey..... Tapi sebab plan dah tertukar dari raya ke2 pegi ke raya 3 balik kampung, makanya..tersimpan semalaman roti jalan itu.. raya ke4 baru aku buat kuahnya. Nasib baik mak aku tak ikut , call dia suruh bayar dulu, aku lupa nak bagitau suruh masak kari jer..balik kitorang terus makan.. no..no ..no yer..i memang tak sampai hati nak suruh mak i masak itu ini. Walhal dalam hati nak sangat makan masakan dia. Kiranya dia buat alhamdulillah..takder masak..no hal..kita boleh masak. Tapi biasanya apa yang aku teringin sangat nak makan. Mesti ada mak aku masak. Ekceli aku dah boleh baca perangai mak aku. Hari pertama kita balik..dia akan masaklah..hari ke2..ke3 dan seterusnya..memang takder la dia nak masak itu ini. Kami nak makan kami buat okey.. Walhal kalo kita cakap teringin nak makan tu ..teringin nak makan ni.. dia boleh jer masakkan. Tapi i is tak sampai hati.


Sampai separuh jalan tokey roti jala call nak tanya lokasi rumah. Nak tak nak ..kena terima jugaklah sebab dah oder dan dah sampai pun kat jalan besar depan rumah aku. Kalo blom buat lagi boleh jgk suruh tunda hantar tu untuk makan makan pagi hari raya ke4. So pagi raya ke4 baru aku masak gulai ayam. Kalo orang KL kari..orang Klate gulai ayam yer.

Sesiapa yang terigin nak makan roti jala..area Kuala Krai boleh contact Sis roti jala ni
0 11-2454 3924. Lembut sangat roti jala dia. Walopun semalaman i simpan..esoknya makan masih lembut lagi.


Sekian Wassalam
Love
Cikanie

No comments: