Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, July 1, 2019

Cerita Durian

Assalamualaikum...

Sebelum cerita pasal majlis makan makan raya kat tempat kerja i nak cerita dulu pasal durian.
Haishh..tak puas rasanya makan durian samalam. Tapi kena sabar jerlah...tunggu masak yang kat kampung..pulun habis habis. Beli kat sini..RM150...buat lekat celah gigi jer..hahhaa..tapi alhamdulillah la. Hilang kempunan nak makan durian.


Semalam hubby beli RM22 sebiji..durian IOI rasanya, ada la dalam 6 biji semuanya.. buahnya semua cantik cantik..kuninggggg di raja semuanya. Tapi anak anak aku heran betul ..macam mana diorang boleh suka durian. Aku dulu masa zaman baya baya diorang..tak berkenan langsung dengan buah berduri ni. Tapi terbalik pulak dengan anak zaman sekarang semuanya hantu durian. Aku tak ajar pun secara official suruh makan durian tau..hahahha. So mak ayah kena redho jer la. Bagi makan diorang dulu..saper tak licinkan biji durian..siapppp... Kan best kalo aku jer hantu durian. Sah sah takder saingan. Pulun sorang sorang. KEhkehkeh


Ekceli zaman budak dulu kala langsung aku tak suka durian. Pandang nak taknak jer tau. Mungkin sebab penat kot kena kutip durian pagi pagi. Hahahaha..dasarrrrrr...Lagipun dulu mana ada rege sangat durian. Mak aku banyak buat lempuk or tempoyak.  Akan tetapi ..realiti sekarang dah terbalik. I tersangatlah suka dengan durian. Boleh masuk dalam mimpi wooo sekali mengidam tapi tak dapat...

So malam tadi..sempatla tanak secawan beras pulut. Buat hilang kempunan. Maklumla.anak tekak yang mengidam. I is tak sabar tunggu musim kat kampung. Siap la...Jangan dijual selagi i blom puas makan..hahahaha..

Sekian Wassalam
With Love
Cikanie

No comments: