Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, August 15, 2016

Nasib Baikla

Assalamualaikum...
Kan dah kata..gila dah datang..asyik godek blog je la pasni..kan?

Takder apa nak citerpun...hehe saja nak nyembang sambil sambil minum nescefe petang petang ni.
Saper kat sini penggemar tupperware?... Kebanyakkan...almost ok..almost yang aku kenal mesti gila tupperware. Tapi nasib baik aku tak terjebak sekali gila beli tupperware.

Zuhur tadi masuk surau ..nahhhh..terkejut tgk..



Katanya depa main kutu. Yang best main kutu ni..korang dapat sekali harung.. best kan..takyah tunggu turn...Kadang tu aku terpikir jugak la...normal ke aku ni..naper aku takder feel tengok orang beli tuppuware. Kenapa aku takder rasa obses sangat nak beli tupperware ni. Nak kata tak pernah beli tu tipu la.. Pernah la sekali dua beli.. Beli botol air untuk hafiy dan hadif..1 untuk aku.. 3 pcs la. Pastu takder la..tu jer.

Bertambah heran aku bila setiap bulan diorang akan beli..nak buat koleksi katanya.. rugi ni kalo ko tak beli.murah la ni.katanya..hehe..memang obses kan..Pada aku la..brand tupperware ni mahal..mungkin salah satu sebab benda ni dah ada brand..makanya nilai tu bukan persoalan dia.. berapa RM reganya bukan masalah besar la kot, yang penting kuantiti dalam stor diorang..mungkin kan..:) Mungkin diorang minat sangat kot sampai rasa rugi kalo tak beli. Eh..banyak plak mungkinnya.. dah start meraban dah ni.

Aku tulis entry ni bukan nak condemn mana mana pihak. Saja nak citer citer kosong jer. Tak boleh nak kata diorang gila beli tupperware la sebab aku sendiri pun ada gilernya jugak.. Gila apa tau.. gila kumpul Queen Anne.


Paling gila bila ko dah ada benda tu tapi ko sayang nak guna. Ko sanggup simpan dalam lemari sampai nak muntah bau taik lipas penuh satu kotak..Gila kan?



Ekceli aku malas nak guna sebab takut karat..hehe..
Eh..nakgi surau la kejap.. kita bebel bebel lagi besok yer..
Muahcikeddd..

Wassalam..

Love
Cikanie

No comments: