Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, June 17, 2014

Kami

Assalamualaikum..

Wahhh..idea datang mencurah-curah...suker...suker..

Sementara ada idea ni..pulun la.. aku percaya sekarang.. menulis kalo guna hati yang ikhlas..mesti akan dapat hasil yang ikhlas jugak .. Kalo menulis di saat terpaksa memang takkan jadi punya. Lagipun loleksi gambar pun berfolder folder kat dalam pc.. so now..takder masalah ..tinggal rajin ngan idak jer la buat entry baru.

2 bulan lepas kan aku balik lama sket , sempatla tunggu makan 7 hari (tahlil)..so memang banyak masa lah nak mengimbau kenangan kenangan lama. Bila di belek belek balik gambar masa kecik kecik dulu..ermmm kelakar pun ada tgk muka kami..cute pun ada..hihi, innocent pun ada..paling tak boleh blah...berkerak habis..tapi berkerak versi innocent gitu. :)..boleh imagine tak camne berkerak versi innocent tu?..hahaha


Masa ni rasanya umut aku dalam umur 6 thn.. adik aku plak 4 tahun , kalo tak silap perkiraan aku la..Boleh teka tak mana satu Puan Cekanie?. hehehe. Dulu -dulu baju mesti nak kena sama. Kalo tak masing masing nak dengki ok. Corak mesti kena sama kaler jer lain takper. Takde hal punya Kalo korang masih ingat dulu dulu. kan ada pesen skirt yang kain jersi pastu siap taruk rantai lagi kat pusat. Macam yang aku pakai dalam gambar tu. Itu pesen baju paling stylo yang pernah aku ada.hehe.. skirt tu. Match plak ngan baju belang belang kemain stylo bebbb...cehh...

Bila di telek telek rupanya genetik aku banyak menurun dekat si Hadif. Hafiy tak sangat. Dengan badan kurus melidi.. kulit kering..memang kalo orang tengok akan cakaplah aku ni budak tak cukup zat. siyes..Satu lagi aku perasan. Kalo aku dulu suka makan gula melaka..gula kabung tu..Hadif sekarang sukan makan gula pasir..Seramm ok. Minggu lepas selamba jer makan gula..Aku saje cakap malas beli gula gula lagi..asik gula gula jer..rosak gigi tau. 

"nah.. makan gula jer..gula gula dah takder ok"

Selamba dia boleh cakap...

"Adik suka makan gula bu "..

Terkulat kulat aku tengok dia ambik secubit. Siap boleh panggil si abang lagi join makan gula skali... Ermmm.. Apo nak di kato.... sah la genetik aku yang terlebih kat situ.
 

Kalo gambar kat atas tahun 1983..ini plak gambar kami tahun 2014.. Yang pastinya 2-2 dah chubby... haha.
Biasanya orang akan cakap kami kembar..kalo 2 tahun lepas. Sekarang ni kalo orang yang pestime tengok mesti cakap aku adik..and adik  aku (si Ila) plak kakak.. hohohohoho..suka i..suka... senyum simpul simpul..Si Ila plak buat muka pasrah. hihihi. Redho jer la..hikhik

Ok la.. Kita stop kejap la mau minum kacip Fatimah... segar mata sket ni..
Sekian Wassalam.

No comments: