Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, October 11, 2012

Kantoi

Assalamualaikum........

Bestnya pagi ni .......... tenangggg.....relexxx...santaiiii..... Boss-boss kat belakang i ni tgh bz kat production... Budak production la yang menggelabah sekarang ni..haha.

Sebab di atas adalah menjadi salah satu sebab kenapa aku masih boleh stay kat sini wolopun gajinya tak seberapa. Erkkk?....Oh my Englishhh..Lamanyaaa hampir 13 tahun aku kat .. Mungkin nasib aku baik kot sebab dapat boss yang jenis coolllll manjangggg. Bos kecik santai jerrr... ngammm boleh masuk.. Boss besar plakk coolllll giler..ko bagi form cuti 3 kali dalam sebulan pun dia sign jer...gerenti punya la. Cantik, paling tidak pun pun boss kecik yang kena bebel.... Matila la kalo kroni dia baca blog aku.

Ok la... nak citer ni. Hari Isnin lepas, aku kantoi ngan MD. Meja aku ni betul betul depan pintu utama tau. Supplier, customer, guest yang ntah dari mana mana, mat peon semua kalo masuk Admin mesti ikut pintu depan meja aku ni. Ntahla..nasib tak baik aku kot..Masa aku sumbat masuk mulut biskut HupSeng tu masa tu jugak MD bukak pintu. Mungkin masa tu dia ada jumpa sesaper kat lobby kot. Masuk-masuk jer terus terpandang mulut aku yang tengah mengigit biskut Hupseng. Aku blom pun sempat telan tau..Aku tak pasti dia pandang ker idak.. yang pasti secara automatically biskut yang ada kat dalam mulut aku ni jatuh ke riba. Tapi blom berderai. Hehe. Kantoi.. makan time kerja. Ekceli boleh ajer nak makan tu..tapi silap parcaturan plak  Timing tak betul. Tapi kan aku rasa dia pura pura tak nampak kot. Sebab muka dia selamba jer.. Aku yang terlebih nebes. Mana la tau lepas ni sampai caution letter.
 Penyelamat dikala kebuluran...Kan sekarang ni kantin dah takder.. lagi la kebulur tahap jingga...

Eh.. semalam korang ada tengok tak MCM 2. Telson keluar kan?. Elok la. . Kalo dia tak tersingkir malam tadi aku nak hantar email kat Astro bagi suggestion supaya peserta MCM 2 nak nak Ah Hong ngan Telson tu dibekalkan dengan tuala GoodMorning sorang satu. Buat lap peluh.. Ah Hong tu 2 helai pun tak per..sangkut kiri kanan bahu. Tapi Ah Hong tu kira ada kelebihan la jugak sebab dia ada jugakla skill memasaknya. Tengok nasi ayam dia semalam..fuhh...berselara, telan air liur.

Lambaian selamat tinggal seorang ketua yang lemah....solly yer Telson.....

Ok la.. nak sambung buat kerja plak...sembang lain waktu la yer. Modal sekarang ni mastercep jer la...Mesti nak kena selit jugak sebab aku takder geng nak bercerita. Tu sebab aku tercurah sumer perasaan tu kat sini.

Wassalam..

2 comments:

Sue Saari said...

telson tu ntah pape..elok pun kuar...
err..kita sokong Ammar...

hehehe tapi bukan Ammar dalam Master Chef tu...Ammar dak tenit bam2 tu...kih3
;)

aCik Anie said...

ammar ni reti masak gk kan.. buat kuih dalam pempers hehehhe