Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, February 16, 2011

Syabas Bebeh



Julung julung kalinya aku kagum ngan bebeh aku sebab berjaya jaga 2 orang anaknya sampai petang… walaupun hanya mandi 1 kali jer sehari.. Takper.. Well Done bebeh. Rumah tu ko takyah la tanya… macam tongkang pecah dah gayanya. .. tongkang ok lagi…titanic pecah baru ok. Tapi takper (sambil urut dada)… dia berjaya jaga 1 hari pun dah cukup syukur buat aku.

Semalam kan aku duk membebel kat sini pasal aku kena kerja …tapi taska tutup. So secara paksa aku suh bebeh aku yang jaga. Akhirnya dia rela dalam paksa jaga budak berdua tu sampaila petang. Maka selamatlah satu hari cuti aku…tapi dah standy dahh.. form cuti half day dah suap isi dah…submit jer blom kat boss….

Pasal upah plak… saper baca citer semalam tahula..yang aku ader offer dia kan…
Yesss aku tepati janji… tapi dia mintak separuh jer.. mintak tetap mintak bebbbb…..

Tapi kan otw ambik aku balik kerja..dia cakap susu anak dah habis….akhirnya duit upah hari tu guna untuk beli susu anak jugak.. malah kena lagi tambah duit dia… begitulah bebeh aku..

Anak didahulukan Bini diutamakan..
Sekian terima kasih

No comments: