Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, February 1, 2011

Aqil Ke Sekolah…



Ehem..Ehemm… sajer jer aku kuar citer yang dah lepas. Dah dekat sebulan budak budak masuk sekolah kan?. Gerenti macam macam ragam yang dah dapat kita saksikan. Bagi Si Ibu plak… mesti excited kan kalo anak sulung pestime masuk skolah. Tak dapat aku bayangkan… agaknya kalo aku la si Hafiy masuk skolah mesti menangis terharu gitu..

“ermmmm…dah besar anak aku.. masuk skolah dah pun..”

Sebenarnya yang buat sedih tu…

“Ermmm dah tua rupanya aku”….. sket lagi monopus la…”…huhu…sedih tau…

Budak ni yang jadi excited lerlebih nak gi skolah sebab ader bag baru…pencil baru..kasut baru..baju baru.. pendek kata sumer baru. Elok jugak camni kan…. Apa salahnya…kita sogok dia dengan benda baru ni..asal jangan melampaui batas jer la.


Masa aku tido kat Slayang hari tu.. bukan Aqil jer yang terlebih excited… budak tak cukup umur pun sama..malah lebih dari tuan punya bag.. Kuar masuk kuar masuk bilik tarik bag baru Aqil….Dia plak yang over excited. Saper lagi..SI Hafiy la.

Semalam aku tengok status FB adik aku. Katanya budak 2 orang ni dah semakin bersemangat ke sekolah. Alhamdulillah. Takder pening si ibu. Bagi Aqil dia dah biasa skolah. So masuk darjah 1 ni biasa jer la. Cuma kena cari kawan baru la. 2 minggu pertama maybe susah sket bagi dia. Tapi lama kelamaan ok la.


Minggu pertama masa kat skolah hari tu tergelak besar bila adik aku citer.. Aqil pegi kantin makan nasik lemak tapi tak bayar.. hahaahaa.. dia ingat free kot.. takper..buat macam umah sdiri. Makan jer…Yer la … biasa la budak tak biasa makan kat kantin. Mungkin hari ni takder lagi la kot. Ader la nanti cikgu yang tukang ajar cara cara beli makan kat kantin tu.. hehe….

No comments: