Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, September 17, 2011

Simpan Dulu

Assalamualaikum....

Sebelum duit tu lesap masuk poket orang lain baik si ibu terus simpan kat bank..

Tahun ni duit raya diorang masing masing dapat 350 sorang... Kalo dah 2 bukan ke 700.. banyak gak tuh... lepas la bayar keter ngan taska. Sooo untuk selamatkan duit raya budak berdua ni elokla aku terus simpan dalam akaun diorang. Senang hati bila dah takder depan mata ni.. Bukan apa... kalo ada depan mata ni macam senang jer main tarik tarik.

Bestnya jadi kanak kanak ribena ni. Pegi mana mana mesti masyukkkk. Tahun ni belah aku tak berapa meriah sangat dengan duit raya. Maklumla.. kami sumer sibuk berkenduri musim raya... Sampai duit raya pun lupa nak kasi.

Takpela... brapa dapat pun, janji terus masuk bank. Lama-lama banyakla. Ingat dah banyak sket nak tukar buku la plak. Ingat nak buka SSPN. Tabungan umtuk masa depan diorang. Kan kalo takder akaun tu tak dapat plak pinjaman PTPTN. Tapi untuk sementara tu biarlah dalam ASD dulu.

Ok la...Selamat Berhujung Minggu.. Hari ni bz sket.. jap lagi si Hafiy ada sukan kat skolah dia. Ada jamuan raya skali. Tengahari tu plak sepupu aku yang kat Bangi tu ajak datag umah.. Open thehouse katanya.... lepas umah dia ingat nak singgah umah kawan aku plak. Open the house jugak.

Soooo... hari ni dapur ditutup...

2 comments:

Kathy Tuah said...

jelesnye dgn kanak2 ribena..huhu..nak jadi kanak2 balik lah mcm ni..hehe

aCik Anie said...

bab collect duit raya.. itu yang jeles kan