Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, February 8, 2011

Diari Balik Kampung

Okkk.. penat balik kampung dah hilang. Cuma batuk jer blom hilang lagi. Suara pun seksis bebenor ni. Elok sangat kalo nak jadi Protege Rahim Maarof ni. Cuaca kat kampung pun tak menentu.. tambah plak makan limau cina tu tak hinggat dunia... ermmmmpppp... apalagi... batuk,, demam...sakit urat..sakit badan..sumer ader..plus orang dah tua.... itulah hakikatnya.

Ok la .. imbas kembali kejadian ahad yang lepas lepas... Gerak dari Kajang dalam kul 8. Hajatnya nak gerak sesubuh adam. Dah subuh pun dekat kul 7...makanya kuar umah pun lewat gak la. Tapi takperla.. dah selamat pegi balik pun.


Kebetulan ayah aku kan ada sini.. datang tengok adik ipar si Ila kat spital Slayang hari tu.. so...dah alang alang aku nak balik.. paksa la dia tunggu ..balik skali ngan aku. Kalo nak suh dia naik bas pun kesian. Tapi kalo dah darurat .. terpaksa jugak la.

Aku ni kalo jalan jauh..... boriiiinggggg yang amat. Satunya..keter sempit...2nd jauhnya berjam-jam...So untuk kesenangan aku masa dalam keter kenalah cari solution untuk buat aku feeling feeling naik MPV...biasala...budak berdua ni tak reti duk diam, keter ko kecik. Nak beli keter besar tak termampu lagi... Dan hasilnya Hafiy n Hadif boleh baring serentak dalam 1 masa. Aku bentang toto besar tu....kat depan sit tu aku letak beg kain....jadilah katil kecik.Takyah gilir gilir kalo nak tido... pandai pandai ko la nak buat kasik keter tu jadi besar.. 6-7 jam tu bukan kejap tauuuu.... Lagi 1 aku pening kalo budak budak ni tak reti duk diam dalam keter.. Kejap nak gi depan ..kejap nak ke belakang plak... rimassssssssss gueee.....


Bukan anak jer yang boleh baring.. ibu pun boleh tumpang sekaki..hohoho... sakit belakang la kalo duk menegakkk jer.. betul kan urat urat anda..... baring sekejap...thennn..krohhh...krohhh... Bengan jer drebar kat depan.

Dari KL perjalanan lancar.. keter banyak tapi masih boleh jalan la..... sampailah ke Merapoh....baru jumpa jam yang amat siotttt... rupanya ader eksiden... keter sondol bas... memang keter tak bergerak langsung..


Dekat kul 6 barula sampai rumah.. nasib baik sumer dah terhidang.. badan dah mengigil kelaparan... dan menu untuk hari tu... Daging gulai campur buah ara..ayam goleng... pucuk ubi sama budu... itu yang wajib... sedapnyaaa makan...3 kali tambah...satu lagi sambal belacan... sedappppppp.....

Ohhh... tetiba rindu masakan ibuku...
Sekian untuk seketika...

Pssttt : Berapa kos nak ilangkan lemak bawah dagu erkkk....

No comments: