Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, July 27, 2009

VICKS- INHALER

Baru hari ni aku tahu rupanya benda alah ni namanya inhaler. Bukan main susah lagi aku nak cakap ngan akak casher yang aku nak beli Vicks Inhaler ni 1. Sebelum ni aku tak penah pun pakai benda ni.


Beranginnnn jer idung .. best jer rasa.. tapi tak jalan gak...

Ntah naper dah 3 hari hidung 2nd hand aku ni buat hal lagi. Seingat aku malam tu aku hanya makan lala. Allaaaaa bukan banyak pun.. 4- ekor jer.. (ekor ker erk..mana lala ader ekor). Tu pun dah buat idung aku tersumbat sampai takleh tido malam.

Sambung balik bab aku beli Vicks Inhaler ni..

Aku: Kak.. Benda berangin yg sumbat dalam idung tu ader tak…
Akak Casher: Yg ni ker.. sambil tunjuk arah benda ni..
Aku: Ya lah.. yg ni la….aper nama ni erk.. nak 1 yerk…
Akak Casher: Inhaler Vicks… (sambil senyum)


Jakunkah aku…?????
Tak la....:p

9 comments:

ViLdA FiDa said...

hakhakhak...sy pggil menda ni hidu2...adehhh,gelak sekampung

reena said...

hihi... kite pon panggil vicks yg sumbat lobang idung yang...

aleena said...

hikhik..
kelaka je bile tnya "benda berangin sumbat dlm hidung" :P

Cik Anie said...

vilda, reena, aleena- namanya tak tau... fungsinya tau la..hehe

ira said...

hehee...apo2 la cik ani wei janji orang lain paham apa yang kita nak sampaikan

Cik Anie said...

betul tu.. janji dia paham aper kita nak

Wan Ahmad said...

xjakung doh tu....nk senang sebut je vick hok sumbat kat hidung tu...

Cik Anie said...

yo la.. masalahnya taktau benda tu vicks.. rupanya ade byk jenis vicks ni

Wan Ahmad said...

nk senang sebut je ggotu hok sumbat di hidung