Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, July 3, 2009

cerita ceriti ptg jumaat

Aduiiiii..peyutku berbunyi la..tadi saper suruh aku tido kan..kan dah lapar... skrg sendawa plak.. bukan sendawa kenyang .....tapi sendawa angin.

Teringat citer pagi tadi... biasa kat kantin diorang sediakan pisang tau.. ader la dlm 1 sikat tu 3~5 biji (1 pinggan).. mungkin la dia sedekahkan jer kot untuk budak-budak kat sini... lepas makan nasi tu ader gak pemanis mulut kan..

tapi aku tgk budak sini....siap boleh ambik 2-3-4 biji lagi simpan dlm loker..nak makan sdiri..bukan pakat-pakat nak makan lepas makan nasi... (dlm hati aku...ya allah.. tamak la dia ni..) org dah bagi makan tu kira alhamdulillah..ni tak nak lebih lagi.. yg makan tu makan..siap leh simpan lagi....pisang jer pun..kalo kau beli pun seikat takder la mahal sangat.. boleh makan seminggu lagi...mungkin diorang save budget ket kot..huhuhu...

6 comments:

ArPeGGiOS said...

tamak...

benda free semua berebut-rebut...
cuba kena bayar... semua pandang sepi jer

KAVY said...

HAI KAK ANIE... SIHAT KE? MCM MANA KEJE SEMUA...ADA BERITA TERBARU KAT ENGINEERING...
OK BYE TAKE CARE.....

Cik Anie said...

miza- betul tu.. baru sat tadi gi kantin.. dah licin.. pinggan pun takder...

kavy- ooooo kata nak dtg 29 erkk..takder pun...tempat awak dah ader ganti... member kak ina admin dulu... fiza pun dah berenti kan..

Na Shari said...

Biasa la..benda free...
Ish, tapi kan kak..na malu la nak ambik banyak2 mcm tu...nampak sangat tamak.

[-suziey-] said...

ala cik anie..besenye minded org..bende pree harus rembat byk2 wlaupn mende murah..

Cik Anie said...

Na- Kita tukang tgk ni pun rasa malu... kita plak yg pandang kiri kanan..ader org tgk tak.. yg tukang ambik selamba jer..

Suziey- Agaknya la..jarang skali di dapat makan free kot.. asyik kena byr jer..hehe