Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, March 2, 2009

Pucuk Ubi..oooooh Pucuk Ubi..

Jgn aku tumbuh ubi dah.. Mana tak nya 2 minggu lepas aku ada n3 pasal hidupku yg simple...pasal makan pucuk ubi n budu n ayam goreng.. sebenarnya sepanjang minggu tu aku makan tu jer.. bukan aku takder duit nak makan lauk lain..tapi sebab mak mentua aku yg bagi.. dia tanam ubi blakang umah.. kemarin plak dia bagi lagi pucuk ubi..1 plastik pulak.. Ya Allah..berak pucuk ubi la aku..(kata dlm hati)..



Disebabkan aku ni jenis menantu yg baik.. ambik jugak la..(nak ambik hati punya pasal)..disebabkan jugak dia bekalkan skali ngan masak lemak ketam n acar masak..aku tak kisah la..hehe.. bukan tu jer ayam 1/2 ekor..daging skilo..(takyah beli lauk minggu ni..hehehe)..

Sedapkan?.. masak + nenas...

Acar masak ni pun sodap..tapi aku tak penah buat.. harus berguru nih....

MIL aku mmg gini orgnya.. kalau kitorang nak balik sibuk la dia nak menapau itu ini... tak penuh 1 beg plastik dia tak puas hati.. misal kata kalo ader benda makan yg dia nak kasi kat kitorang tertinggal atau terlupa.. siapla..10X dia call... "alaaa jid..terkilannnn mak....mak lupaaaa...."


8 comments:

arpeggios said...

anak omak menantu omak nih..
kalau gini harus tetiap minggu aku balik...

tak yah beli lauk..kekkekeke

Cik Anie said...

hehe..mmg tul la.. kalo kiorang balik tak penah tgn kosong.. kalo takder yg dah masak yg lom masak pun dia kasik.. baik hati tull...

[-suziey-] said...

waaa menantu kesayaangan gituh ;)

Cik Anie said...

hehe.. harap2 la... tak kisah la janji kalo balik dr umah dia lauk free seminggu..kui..kui..kui..

Na Shari said...

Meh number phone MIL akak...nak ngadu kat dia..akak complaint dia bagi pucuk ubi banyak2...hehehe....

Cik Anie said...

hehe.... selagi tak gali isi tu..slagi tu la akak bawak balik pucuk ubi.. org lain tak suker kot..

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kak anie..
kalau dah masak tu
ajak2 la orang Putrajaya nih eh

hehehhe....kenang daku dalam setiap masakan mu...ahaks~~~

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Cik Anie said...

hehe.. bahaya gitu yanie.. kot tgh masak igt kat yanie mau hangit masakan akak..huhuhu