Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, March 26, 2009

Simple but Sedapp nooooooo

Hari tu teringin sgt acik nak makan daging bakar kan.. tapi bila bakar kat atas kuali leper tu tak sedap la plak... rasa karat... weeekkkkk... pastu acki ubah resepi.. daging perap smalaman still sama tapi acik goreng jer tau,.... sedappppp bangggaaaaatttt... 3 pinggan acik makan tauuu.....tambah plak ngan tompayak & kunyit muda... kruk..kruk..kruk...(bunyi aku geget tau.). .. Biasanya malam masak 2 pot .. 1 utk aku..1 utk hubyku terchenta... tapi mlm tadi aku yg habiskan 2 pot tu.. tinggal cinonit jer utk ajeed.... aku sengaja tunggu dia balik..malas nak masak trus.. balik jer kata dia dah kenyang..so selamat.. takyahla aku masuk daporr lagi malam2 buta nak masak nasi utk dia.sebab dia balik pun dah kul 8-30...... hehe...

Sesaper yg tak suker makan tempoyak..angkat tangan...?

"Awak ni suker sgt makan benda busuk".. ader ke patut dia cakap tempoyak tu busuk.....

Huby: Ni pertama kali saya tgk org makan kunyit hidup...

Aku: Awak ni memang pelik....

Huby:Awak tu yg pelik..jgn makan byk-byk..nanti anak jadi kuning....

Sedap tau..kunyit hidup.. fresh jer rasa bila kita geget tuhhh.....kruk...kruk..kruk




Korang jgn terkexut plak... aku siap tapau lagi utk lunch.. lauk pauk kat sini kurang memberangsangkan la.. tak tertelan acik tau....


Siap packing dlm plastik tahan panas lagi tuh.... ermmm tak sabor nak makan tengahari...

5 comments:

Suziey Ahmad said...

adoiiiyaoiiii...lawak ler..ade plk mkn kunyit byk2 nnti ank jadi kuning..ekek:D
eh tp btol ke ek?

hmm mcm2 peel org ngnadung nih..hahah:p
neway..i likeee tempoyak tau..sedappp!!

aCik Anie said...

HEHE... ME TOOOOOOOO.... habis nanti igt nak beli doyan nak buat tempoyak

nenekrock said...

sedapnyaaaaa kak anieeee
ely pun suka mamah kunyit
celettttlahhhhhhhh
kalo de temfoyak perghhhhh
mmg killerzzz 5 pggan pon sanggup!!
=D

aCik Anie said...

hehe.. sedap tu... tambah nasi plak panazzz. tempoyak plak ppedas...... berasappppppp.....

Kreatif Edukids - Mommy Happy said...

pandainyee cik ani