Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, November 29, 2008

Misi : Part II

Jumaat: 28/11/2008 - Sempena aku cuti seawal pagi bangun mandi.. solat..minum... pakai baju lawa-lawa kuar intebiu. Tempat pertama aku tuju kat Bandar Kajang.. Jalan Raja Harun.
Ting--tong... aku pun masuk...(aku dtg berdua ngan membe aku...Kak Ina... )

Anie : saya Anie..nak dtg intebiu..
Receptionist yg lawa : akak duduk dulula..(aik akak..tua sgtkah aku....)mmg tua pun..
Anie: OK TQ..

tk jam kat dinding...dah kul 11-30..aik tak panggil-panggil lagik..dari kul 9 tuuu...

Receptionist yg lawa : Kalo akak nak kuar jalan-jalan dulu pegila..sebab bos kani tak masuk lagi
Anie: Laaaa.apsal tak kabo awal-awal...kita sampai tak makan ni.kot terlewat (tapi dlm hati jew la) Ok la..takperla..nanti kalo bos u masuk cal yerk...
Receptionist yg lawa :OK nanti kalo bos kami masuk..kita cal akak...
Anie: OK

Aku n member pun kuar la..gi cucuk gaji jap..then pi Bangi....for 2nd intebiu...
dah abih intebiu sana aku pun dgn tergesa-gesa nak pi makan...
tetiba..kring..kring.. (bukan bunyi ni sebenarnya ringtone aku..)

Receptionist yg lawa : Akak ke ni
Anie : Yer saya
Receptionist yg lawa : Akak boleh datang sekarang ker..
Anie : OK saya dtg sekarang...

Blom sempat makan terus pecut ke kajang.. ...masuk terus dlm bilik for intebiu..jumpa cik amir yg very freindly....(bukan nak menggatal erk)..sememangnya dia baik..hormat ngan org..panggil aku akak lagi..(dlm ati..baiknye lawyer ni..kalo jadi adik ipar aku kan baguih....)

Dah settle kawan aku plak masuk...dah dapat jawapan ..mungkin dapat kerja tu..tapi dia tawar gaji lebih rendah dari sekarang.. & kena start awal.. aku sebolehnya nak start tahun depan bukan apa..tunggu bonus...dari takder baik ader...soo..aku kena bagi jawapan sebelum snin..na ke tak.. kalu tak dia nak cari org lain...aku pun tak tahu jawapannya..tapi yang pasti aku suka enviroment kerja kat situ..no stresss..no strict....tapi bab gaji jew aku takleh terima..

Soo..aku balikla..dlm hati yang berkata-kata (nak ke tak nak...nak ke tak nak...) jawapannya sampai skang ni belom dapat lie....

No comments: