Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, July 22, 2010

MARI DEKAT.. MARI DEKAT

Lucu betul aku dengar iklan Puan Sheila Rusly ni. Tapi aku perasan dah takder skrip tu.. agaknya ader komplen kot.. agaknya la. Tapi telor masak mayonis memang bezz... lemak berkrim disukai ramai. Nak-nak orang bujang.. Ingat zaman bujang dulu.. telor ni kira lauk wajib... lepas goreng...sambal..jemu sambal kari... tak nak kari rebus gitu cicah budu..... paling best.. nak-nak dapat yang masak ala-ala jer..

Sekarang kalo nak masak..no problem.. Hadif sekarang dah boleh join Hafiy.. Nasibla Hafiy..selalu kena kacau ngan adiknya.. aku jugak yang selamat. Kalo dulu takleh gerak langsung.. angkat jer bontot..uwaa... hilang sket..uweeeee... rimas gueee....



Semenjak 2 menjak ni aku perasan Hadif dah dah mula tertarik dengan mainan Hafiy.. asal abang dia main.. dia pun sibukla nak rebut. Kang Hafiy plak yang melalak. Abangnya tak reti nak balas balik.. Mungkin perangai anak sulung kot. Mengalah jer la.. paling tidak pun dia punggah barang dia naik atas kerusi.. tinggi,..selamat..adiknya takleh capai.. bijak gak.

Aku plak..asal dia nak main car jer...cepat-cepat peras ugut dia...

"Adik nak car hafiy...cepat simpan..nanti adik naik.".

Dan-dan tu dia simpan balik car dia.. bukan aper..aku bosan la.. kan dia naik memang tak toleh kiri kanan belakang depan... lurus jer jalannya... Nasibla kalo pijak tangan ke kaki adik dia... tu sebab aku selalu ugut dia macam tu.



Baca buku pun sama.. adiknya sibuk nak menyelit skali.. kalo disuruh..baru di layan adik dia.. kalo tak... dan-dan tu la...

"abis dahhh..abis dah....." .... terus simpan dalam laci...

Masa diorang tgh kusyuk ni la aku menyelinap masuk dapur nak buat apa yang patut. Nak tunggu tidooo..haremmmmm kul 12 lah jawabnya settle sumer kerja aku... bertambahlah moncit perut aku..sebab kul 10 baru makan. Tak makan kan..tak lena nak tido plak.... :p

No comments: