Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, December 26, 2008

Alfatihah...........

Dedikasi buat Allayarham Fareez Bin Ramlan....& familynya...

Tanggal 19/12/2008 kembalinya seorang hamba mengadap pencipta..


Sebenarnya arwah ni member adik aku.. dia budak klang kenal adik aku pun kat Poly Kok Lanas. Adik aku pn baru jea kenal dia...klu x clap..bln 6 taun ni...kejap jea diaorang jwn...x sapa 6 bulan pn...aslnye...diaorng nie 1 group dlm unit uniform ms kt poly...arwah nie dh lm nk kwn ngan adik aku...dr sem 2 sapa la sem 5 baru bley knl...mane xnye...member adik aku 2 dia kasi no fon mak aku kt arwah...kecian......ade k patut...isk3x....dlm ms perkenalan adik aku ngan dia selama 6 bln...manyak kngn manis diaorng..arwah mmg baik....2 ckp adik aku la....ms adik aku abis final test paper 1....dia smpt jmpa ngan arwah masa arwah p klntn...2 ler da first n last jumpa ngan arwah.....2 ler kngn paling indah....ms 2 adik aku skit mata..mengadu kat arwah,dia pn bli la eye-mo n tisu ni kasi kat adik aku...ciap nak tlong sapukan lg....tp adik aku x bg ler...almaklumla...baru-baru couple....

nk dijdkan citer...ms nk final..adk aku ni jrg sgt msg n ckap ngan dia...dia tgu adik aku jea msg....cz dia tau adik aku bz *d nk final...dia xnak ggu...last final 2,adik aku pn bz nagn keje dia....terus abaikan si arwah 2.......smpailah dtik yg paling sadis skali,adik aku timer msg n kol dr akak arwah....akak dia ckp arwah dh xde....tuhan jea la yang tau betapa menyesalnye adik aku....mne xnyer,,,dia kol n msg,adik aku x jwb pon...tp bkn sngaja...

entry by my sis

Pastu.. semalam kami pi umah family arwah kat Pendamaran Klangg..1st time jumpa family dia..takut jugak..rupernya family ia baik sgt.. adik, akak mak n abah dia sumer baik hati..diorang sempat tunjuk gambar arwah , bilik arwah..sebak sgt masa tu,mak n akak dia siap peluk aku lagi..... tapi kami sumer redha dgn kehilangannya seorang hamba yang baik hati .. masa pi kubur skali lagi aku sebak..tambah tgk family dia yg menitiskan air mata... aku sedih bukan sebab aper.. arwah tu baru 20 thn .. muda lagi,1 lg aku sdih sbb x angkt fon dia ms dia kol aku pg sblm dia xde... mak dia kata..arwah tempat harapan mereka sebab dia anak lelaki tunggal dlm family..namun apakan daya tuhan lebih sayangkan dia... apepun aku harap famly dia tabah dgn ujian yang maha hebat ini...


mst korang tertya2 kn cne dia mninggal...mnurut mamanye...ms 2 dia on da way nk pi keje kt 7e pandamaran....adalah sorang mamat nepal 2 nk melintas jalan,arwah nie nk mengelak dr terlanggar mamat nepal 2 then terbabas ngan motor dia la dia tercampak ke seberang jalan....pas2 kren lalu n lnggar dia plak.....mama die ckp abis kuar usus perut....ya allah....da tkdir dia mati kt tmpt 2..tapi masa mandikan jenazah muka arwah elok..takder kesan luka sikitpun..nln semalam mak sedara arwah ni mimpikan arwah tersenyum memandangnya dalam baju melayu warna ijo..alhamdulilah...ms aku p tgk tmpt dia xcident...tompokan darah 2 ada lagi kt atas jln......tuhan je tau prasaan aku....adik aku ni nak sangat jumpa dia dlm mimpi.

ALFATIHAH...... untuk arwah aris...semoga rohnya bersemadi dgn tenang dan di tempatkan bersama orang2 beriman..........AMIN....kpd korang yang baca citer ni....mintak sedekahkan al-fatihah dan al-ikhlas pada arwah wlupn korang x mengenalinya.....

p/s : kat sebelah tu la my sis.... saja nak letak pic dia kat sebelah pic arwah..sebab baju diorang hampir sama..hehe..

No comments: