Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, May 19, 2011

Perjalanan yang tak berapa penat.. tapi…..

Assalamualaikum..

Sebelum aper aper hal belek blog la kejap....
Korang tadahlah telinga duk dengar citer pasal balik kampunggg ajer. Gerenti ader orang menggeletis nak balik kampung bila baca entry aku 2-3 hari ni nanti.

Jumaat pagi balik, lebih kurang kul 11 gitu baru masuk tol gombak. Lambat giler gerak. Welll biasala… aku tau musim ni keter tak banyak. So takyah la nak terkocoh-kocoh sangat. Sampainya kat kampung tu.. Takkan lari kampung tu. Itu ayat standard En Suamila. Dia tak tahu…dalam hati ni punyala eksited… Kalah budak budak.

Akibat terlebih eksited.. lom masuk tol Gombak dah habis 50 henggit beli makanan. Untuk SARAPAN PAGI SAHAJA. Mula-mula beli Breakfast KFC kat Hafiy. Dah lapor sangat aku tgk budak tu. Sampai kat Gombak singgah plak kat MCd. Set breakfast lagi. Muakkkk aku bau beger tu. Untuk aku tak yah citer la.. Dapat balik kampung dah kenyang dah.. Takyah makan aper aper. Sebab apa tau?.. spare nak makan banyak banyak kat kampung. Gerenti mak aku masak sedap-sedap. Masa tu nanti 3-4 pinggan pun takder hal la. Sebab dari pagi tak masuk nasik. Punya la eksited kan?



OTW balik Kelantan memang jalan best giler. ½ jam skali baru nampk keter lain. Lori pun takder. Best kan?.. Tapi yang tak bestnya…. Aduii..budak kecik ni.. kejap-kejap buat hal. Abang takder kisahnya… Yang terlebih kena kisahnya si budak kecik ni. Sampai kena kepit celah kangkang . Hahh ambik ko.

Tahan punya tahan..sampaila Merapoh.. Terberak terkencing sumer ader. Alang-alang berenti singgah la soru kejap. Perut aku pun dah takleh tahan ni.. nak kena isi jugak ni. Singgah la kat Pesona Batu Besar tu.. Korang balik Kelantan mesti perasan punya 1 kedai makan area selekoh kat Merapoh tu… trademark dia Batu Besar. Ya Ampunn.. terbayang-bayang lagi kat mata aku ni…. Kosong bintang aku bagi. Makanan tu boleh tahan..tapi bab kebersihan totally OUT. Takyah la korang singgah kalo balik. Tak lalu tengok dapur and tempat letak lauk.. Bersepah taik cicak…bluwekkkk.

Masuk jer keter… rupanya Ajeed pun komplen benda sama.. sooo itulah pertama kali dan terakhir kali aku singgah makan situ. Singgah kencing pun tak hingin..hancinggggg.. Takyah la korang terpesona ngan batu besar kat situ.

Dalam kul 5-30 kitorang sampai la kami kat Bandar Manggis. Alhamdulillah..selamattt sampai. Turun jer keter tempat pertama yang dituju...dapurrrrrr...bukak tudung saji... yehhhhhh... ambik pinggan makin skali lagi...Daging Gulai, Ayam Goreng....cukupkan syarat, 2 kali tambah jer la.. hehe. Skali makan malam terus.
Nak tidor awal ni.. besok nak tgk nenek aku kat KB..jauh tu.

Pasal ni nanti la aku citer.. lagi best...3-4 kali bertambah-tambah makan....

2 comments:

Anonymous said...

kite pun baru blik dari kelate 3 minggu lepas... memang best... dok kat to' uban, pasir mas... makan gulai daging kat sane...ade kenduri.. pergi seberang ke munduk.. kota bharu... rantau panjang...ermmm makanan pulak memang heaven... mmg best...nak g lagi bulan 7 nieh... hahaha~miszz Liana

Sal Saari said...

udoh2 lah tu 'menternak lemak' (bak kata cik epal)..