Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, July 17, 2010

SERBA SALAH

Di tegur salah..tak ditegur lagi lah salah…

Bukan senang tanggunjawab seorang ibu dan bapa ni. Aku rasa ibu lagi teruk kot.. sebab masanya lagi banyak dihabiskan dengan anak-anak kalo nak bandingkan dengan si ayah. Bukan kata lelaki ni kurang ambik tahu pasal anak-anak… Yer la.. kita pun paham..lelaki lebih pada kerja kat luar sana nunnn…(cari rezeki)..

Ambik contoh macam aku la… Aku pukul 6 dah jumpa anak.. Ajeed untung-untung balik awal adalah masanya dengan anak..kalo tak..tunggulah kul 9 ..10 barulah leh tengok dia ngadap anak-anak.

Aku dikira beruntunglah.. walopon dia balik lambat.. tapi masih dia ringankan tulang …nak main ngan anak-anak..
Nak layan karenah anak walopon penat seharian kat luar. Nasibla kalo masa dia balik tu Hafiy terberak ke...dia lah yang kena ambik balik tugas tu.. bukan lepas sepenuhnya.. tapi kongsi la kan... Sharing is Caring kannnnn...

Anak aku lenmacam sket… kalo dia nak buat apa-apa jangan ko cuba nak bantah-bantah atau larang ker tegur ker… Cuma kita kena tgk la ..apa jenis benda yang dia nak buat…jangan main pisau pun ..kita tengok jerr...itu memang carik nahas.

Aku penah kena tegur dengan pakcik aku..sebab selalu sangat larang anak.. katanya anak ni tak boleh larang sangat.. kot terbantut pemikiran dia…lagi satu dia akan jadi lagi memberontak … Sooo… sudahnya memang aku takkan larang.. rumah jadi tongkang pecah pun…



Takperrrr............
Aku hadapi dengan senyuman…..
Bagusssss….anak ibu dah pandai sepah baranggggg….
Gud job bebehhhhh.

No comments: