Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, July 1, 2010

JOM MAKAN GURRE-GURRE

Aper tu gurre-gurre. Ini bahasa budak yang namaya Sarah. Kalo Hafiy punya slang ule-ule.

Jom kawan-kawan makan ule-ule.. biar gigi rongak macam Hafiy. Biar meroyan ibu kita bila nak gosok gigi kita... sebab kita memang takkan kasik punyoooo lah.



Posed terbaik dari Hafiy.. aku suruh sengih jer... dia over sengih plak....


Tapi yang bestnya kalo tiap kali Babah kita nak kuar kerja.. gerenti dia bawak kita kat Speed 99..sebab masa tu kita nangis baikkkkk punya sambil hentak kaki konon nak ikut babah kita naik keter. Padahal itu lakonan kita semata-semata... dapat sebatang lolipop.. air milo 1/2 dozen.. kita pun senyap....

Yang merana si Ibu.. tukang pujuk masa nak gosok gigi...habis cara nak pujuk gosok gigi... bila dah tak makan pujuk barulah aku transform jadi Mak Tiri yang Kejam.... hohoho..... Maunya tak kejam..setengah jam ko pujuk pun dia takkan gosok tau.. sudahnya ubat tu yang habis... habis bukan dibuang...tapi dijilatnya....pastu bila suruh kumur...bukan kumur.. ditelannya.. igt susu perisa manggo apeer?

Kat Carefour minggu lepas..

Babah : Hafiy... Ehhh..ehhh cantik la lolipop tu...Hafiy nak tak....

Huuuh siap offer ngko.....Si Anak apa lagi mengeletek nak la... sudahnya tak kehabisan... semut yang makan.. besar sangat... idaklah besar mana pun.. tapi untuk budak umur 2 tahun ambik masa 3 jam la nak perabih sumer tu.


4 comments:

ita cutevirus said...

jgn kate hafiy kak... izzah pon liat nak gosok gigi... seb baik la mak nyer ni besau... kepit celah ketiak pastu gosok... ehehhehe

nalhuda said...

aku jarang beri que makan gula2..kalau dgn babah dia lagilah..tak ada langsung..aku beri jugak sekali sekala..gigi dia cantikk..sekarang rajin gosok sendiri..kita kena tunggulah...kalau tak dia main ubat gigi tu celup dalam baldi...anak-anak...kelakar...

aCik Anie said...

ita- yerlah..camner nak kasi dia suker gogok gigi erk

aCik Anie said...

t- elok la kalo dia suka gosok gigi... ni hari2 kena paksa