Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, May 11, 2010

SIAKAP STIM CAMPAK AJA

Menu paling senang dan sgt sesuai utk org yang malas macam aku ni....



sebab apa aku kata malas...satunya dah beli ikan siap suruh org tu siang..balik umah tinggal cuci jer.. kalo ko tak malu suruh la org kedai tu cuci bersih-bersih. Kalo aku la malu weiii....Pastu yang keduanya..sah-sah bahan yang simple...bawang putih , daun bawang, halia, limau nipis...garam aji.... done...its so ezy kan...

Sumer bahan tadi ko ketuk jer sket-sket ngan lesung batu... pastu campak ajer kat dalam kuali.... dats why la namanya SIAKAP STIM CAMPAK AJER

Dah agak agak nak masak..masukla air limau nipis..kasi masam sket...baru la mebelessss....then last skali masuklah daun bawang... daun bawang ni lagi banyak lagi sedap... jangan plak menimbun sampai tak nampak rupa ikan...

itu jer...senang kan....campak ajer..jgn risau...

5 comments:

Diarihatiku1976 said...

kadang-kadang yg simple itu sodapppppp

Cik Anie said...

yer betull..kalo yg beriya2 ni dpt bau pun dah konyang

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha..

memang senang sangat!! campak je..

err.. janji sedap!

zai@umiaiman said...

wah , menu campak2 pun nmpak sedap tu..

Cik Anie said...

Asada Ryutaro.. huisshh.. sushah nak menyebutnya..
yer la..sedappppp....yg penting kenyang..

Zai- Hafiy pun suka..