Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, May 27, 2010

HAFIY ADMITTED- PART 3

Dah settle register nak masuk ward…. 1 hal plak.. masuk jer dalam tu lain macam jer muka Hafiy.. yer la 1st time masuk spital. Aku pun 1sr time kena tido spital.. branak lain citer… memang dah sakit..nak tak nak kena duduk spital..tapi bila time segar bugar nak tido spital ni aku pun rasa lain macam cket.. namun apa daya..demi menemani anak tercinta..sanggup ajer la.. sebelum tu dah berkira-kira ngan Ajeed…

Awak la tido spital.. saya jaga Hadif….. kesian Hadif dia kecik lagi..kat spital takper sumer misi jaga..ada masalah panggil misi..
Cuba awak tgk org kat spital.. mana ader bapak yg jaga… banyaknya mak yang jaga…


Emmppp…gitu plak.. takperla ..demi anak tersayang..aku jerla yg jaga.. sebenarnya aku pun serba salah.. nak tinggal Hafiy sian sian plak ….. bila pikir Hadif……..last² keputusannya…. bagi dua la tugas ni..aku jaga kat spital… Ajeed plak kena ambik Hadif taska…malam nanti tido ngan dia.. Rasala..camner liatnya nak bangun bancuh susu….huhu..padan muka dia.. ini bukan tugas entenggggg.


Masa kat spital…suhu badan Hafiy kembali normal.. alhamdulillah… bila dah sihat ..dia mula ligat… nak pegi sana.. jap kan ajak pegi situ plak… pening duk melayan dia.



Malam tu..dalam kul 8..panas datang balik.. kesian tgk dia ..mengigil… tapi badan panas..kepala pun panas..kaki plak sejuk giler.. panik aku masa tu.. kebetulan misi datang check.. diorang trus suh aku bukak baju then jelum dengar air sejuk.. lama lepas tu.. Hafiy boleh tido dgn tenang…



Blom tenang lagi… nak tido lagi masalah timbul… Hafiy tak nak tido atas katil.. yerla…kat umah main bantai tido depan tv jer.. bentang jer toto..guling la sampai lebam kat atas toto.. tiba masa nak protokol sket..ya ampunn…tunggu dia betul-betul nyenyak dulu baru aku angkat masuk katil.. dia lebih slesa tido atas kerusi jer.



Dalam kul 11 misi datang balik.. suntik ubat..tetiba aku tgk cam basah jer katil..rupanya jarum dah tercabut.. 1 hal plak….darah kuar ..penuh 1 tangan.. dia pun dah panik tgk darah…tak nangis..tapi suh aku cuci…..apa lagi. kena cucuk balik la.. dah la aku tak sanggup nak dengar dia melalak…adushhh..nak tak nak…kena gak masuk dalam bilik rawatan..cucuk sekali lagi. Kali ni baikkkk punya balutan..gerenti tak tanggal…



Dalam kul 1 – 2 gitu… barulah aku dapat rebahkan badan atas katil empuk ini..berbantalkan kain tuala.. tu pun bukan tido sangat.. anak org lain yang nangis…aku igt Hafiy.. Dapat plak katil area budak yang kena asma.. kan sakit tu berapa jam sekali kena pasang gas….


Igt boleh tido ker kalo dengar bunyi benda tu.. kalo benda tu saje takper…ni siap pakej dengan melalak tak hingat dunia..kesian betul dgn budak yg kena asma… kat area tu 2 org jer yg kena demam..yang lain tu kebanyakkan lelah dan asma.. nasib baik Hafiy takder asma… kalo tak lagi lama la aku menetap kat spital tu.

Tak sabar rasanya tunggu pagi… nak kena pi test lesen plak pagi tu.. dah booking ngan cikgu..igt nak cancell jer…tapi tak boleh.. nak tak nak aku redah jer pegi test JPJ… pass tak pass lain cerita..yang penting aku nak settle cepat nak balik ngadap anak aku balik kat spital..

Hati plak dah mula rindu kat Hadif…lambatnya balik..rinduuuuu kat bulattttt…Nak tau aku lulus ker tak test JPJ…kena tunggu next n3.

No comments: