Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, May 27, 2010

HAFIY ADMITTED- PART 2

Sampai Spital Kajang terus masuk Emergency Room... Register..dalam 5 minit dia panggil...check segala bagai la .. Masa ni suhu badan Hafiy tinggi sket. So doc bagi ubat .. Masa nak bagi makan ubat..Ya Allah..bukan main susah..walhal sebelum ni okkkkk jer ... masa ni la dia nak buat hal... kat umah siap nangis-nangis lagi kalo aku tak kasi dia makan ubat.. Hafiy..Hafiy... paksa punya paksa.. masuklah dalam mulut..tak sumer yang masuk.. 1/3 habis dia muntahkan balik..



Lepas makan ubat.doc mintak nak cucuk pulak..ambik darah.. yerla...nak detect apa puncanya la kan?... Kesian plak aku tgk dia meraung... sakitttt... tapi nak buat macam mana.. dah jejak kaki kat Spital..so kena redhalah... berapa cucuk jarum pun yang kena masuk. 2 tabung kecik tu jer dia ambik. Nasib baik tak payah masuk air...

Punyala ramai org kat dalam ER..ader yg excident, demam, jatuh tangga, denggi.....huhhh.. pertama kali berdepan dengan benda macam ni.. Ya Allah.. macam-macam bermain dalam kepala..



Lepas ambik darah doc suh mandikan Hafiy untuk turun suhu badan dia. Lepas mandi katanya boleh terus masuk ward... sebelum masuk ward kena buat x-ray dulu. Dah settle sumer baru masuk ward.



Lepas mandi Hafiy dah stabil balik.. suhu badan dia dah mula turun. Ubat yang dia kasi tu rasanya yg buat dia tido tu... last-last tertido atas bahu babah dia. Masa buat x-ray pun dia tak sedar.....



Dah settle sumer kat ER ni la doc cakap Hafiy kena Demam Sawan (Febrile Fit). Sawan yang terjadi bila suhu badan melebihi 38°c. Sawan ni plak menyerang pada permulaan demam. Maknanya hari pertama atau hari ke2 demam la. Hafiy ni kena hari ke-2 demam. Tak jangka plak. Sebab sebelum ni..suhu cecah 39 pun tak penah kena.. Tapi lepas ni aku memang kena alert pasal ni.. Demam ...suhu tinggi jer kena jelum...Bagi ubat.. kalo boleh ubat bontot kena standby jer kat umah.

Perangai Hafiy dalam ward tunggu dalam next n3.

2 comments:

wHite Salju said...

kesianNya tgk muke hafiy ni...sayup jerk hati keibuanku...sobsob...moga2 cpt sembuh ye hafiy...:)

Cik Anie said...

sayu yer.. kalo anak sdiri lagi la rasa kesayuannya...