Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, March 29, 2010

WAJIK ITU SEDAP WOO.....



Wajik a.k.a...nasik manis tersedap penah aku makan..lepas yg mak aku buat la. Sekarang kalo ngidam nak makan wajik ni takleh lagi...sebab tukang buat ni telah balik ke kampung asalnya... nunnnnnnnn jauh di kedah... ntah bila leh order plak..kempunan datang balik la.

1 bekas ni 5 henggit. Boleh la kan..dari beli kat pasar malm yang ntah apa-apa rasanya... yang ni...mmg best gilerr... sedappppp... korang tgk pun leh tahu sedap ke tak.. rasa sumer cukup.manis..masin sket...lemak santan...pulutnya yang "tah..tah"..rasanya bila digigit .. tapi kalo yg memang tak suka manis memang diorang cakap tak sedap...boss aku asik tya...

" Ko tak rasa manis ker..?..."

dah sah-sah namanya nasik manis..of coz la manis kak oiiiii..kalo tak manis tak sedap la plak wey...




Aku beli 1 bekas ni 2 hari dah habis. Nak² plak makan dia lepas makan nasik... pastu baru kuar peti ais plakkk...sedapp...

"Kak Nisah.. bila mak akak nak datang sini balik..nak oder lagi la?"

Asalnya mak kak Nisah ni bukan jual ni pun. Biasala la kalo bawak bekal kat tempat kerja.. org tu rasa sket..org ni sket...yg sikit biasa sedap ajer... tapi ni memang sedap..rasa banyak pun sedap..

Mak dia ni datang sini sempena cuti sekolah seminggu hari tu.. aik..ader plak yang nak tempah bila di bagi rasa sket.. lepas orang-sorang tempah... tak pasal-pasal tittle mak kawan tu bertukar..dari org biasa kepada tokey wajik.. a.k.a nasik manis.

Apapun wajik yg dia buat memang yg terbaik penah aku rasa.

Psttt : Nije... kalu rrasa nak try ...collek la sket kat gambar tuh.. mana tau ader rasa manis-manis ker?

2 comments:

nalhuda said...

berair mulut aku..lama dah tak make nasik manis nih..lama dah tak jupo nasik manis hok sedap. rasa terliur supo ore ingidam pulok...

Cik Anie said...

soh ko mu..aku hok make doh rasa nak plok... aci tobat sedap gilerrrrr