Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, March 18, 2010

MALAM NI MALAM JUMAAT

Agak-agak aku pikir aper erk.........Ermmm...jangan terlebih pikir plak... aku pikir alangkah baiknya kalo malam ni turun hujan. Coz aku nak buat air penawar utk Hafiy.. Org kata air hujan yang turun pada malam jumaat selepas kul 12 malam adalah paling mujarab utk dibuat penawar.

So kalo hujan jom tadah.. simpan buat stok..mana tahu kalo anak demam ke..meracau tgh² malam ker.... anak tak berapa nak dengar nasihat ke...tertegur ke aper ke..elokkkk sgt². Kalo nak lagi mujarab baca la sket ayat-ayat quran tu.. ayat kursi..fatihah...atau apa saja yang terlintas kat kepala.. itu nama usaha.. yang lebih tu kerja Allah Ta'ala.

Malam tadi call mak aku.. citer pasal ni sumer.. pastu dia bagi 1 nasihat yang amat-amat aku perlukan dan aku rasa elok bebonor aku share ngan readers yang setia menbuka blog aku nih.. wolopun kekadang tak update.... Citer la sket pasal Hafiy sekarang makin tak makan saman... mak aku cakap.. bacakan "IZAJA"... surah aper aku tak tau..tapi baca tu la.. hembus lembut kat atas kepala atau muka dia.. amalkan setiap hari masa dia nak tido...

Insya Allah akan ku praktikkan..yer la.. kalo boleh bukan ilmu duniawi saja aku nak bagi kat dia... akhirat.. adab akhlak dan yg paling penting ibadat....sumer tu akan aku baja seawal mungkin...

Satu lagi pesan mak aku... jgn sesekali cakap.. ishhh degil la budak ni..... jangannnnnnnn...don't..ddon't..don't...
kalo boleh cakap..bertuahnya budak ni....bertuah betul la Hafiy ni... kena praktik ni...

Aku yakin la..uolls sumer dah tahu pasal aper yg aku bebelkan kat atas..cuma kadang kala buat.. kadang kala tidak kan?.. maklumla balik kerja penat.. balik umah mana mau masak..lipat kain, basuh baju..basuh pinggan..sampai terlupa bahawa anak kita adalah paling penting dari segalanya..

Saper tak nak anak yg soleh.. sebab besok kalo kita dah takder.. yg menolong kita kat kubur besok adalah DOA ANAK YG SOLEH....

Ek elehhh..poyos la plak Cik ANie nihh...
Takder la gitu sekadar nak berkongsi....

Pssttt: Saper tahu kat mana skolah Tahfiz area bangi n Kajang erk?

6 comments:

Ena said...

Tajuk haruslah kasi gempak kan cik anie.. :D

sy setuju tu.. memg x leh ckp perkataan yg cenggitu kat anak2 sbb kate2 ibarat doa.. cumer kekadang ade juge terlepas cakap.. hu3x..

Cik Anie said...

ENa- mmg pun tak perasan kenkadang tuh..

UmiDAnisH said...

sebenarnya kesabaran tu kene lebih.. huuhu.. camtu la ibu kita didik kita jd anak yg soleh...

Cik Anie said...

yer betul tu Umi... nakkan yg tebaik kena la berkorban sket

nalhuda said...

malam ni malam jumaat?hehehe...samalah.anak makin hari makin berperangai.kadang2 geram dgn anak ni...insyaAllah.ilimu yg baik elok kita share.

Cik Anie said...

tu la...
sharing is caring kata org