Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, March 30, 2010

CERITA DISEBALIK PUTU PIRING

Sejak aku kawin baru aku jumpa sejenis kuih yang ala-ala UFO nih. Dulu.. awal-awal kawin..huhhh..pandang pun tak nah... kuih mende camni nih.. cam tak sedap jer...umppp..tak nak lah.. waima kalo Ajeed pelawa aku beratus kali pun aku buat derkkk jer...tak heran pun...

Ehh...ehh.. sekarang ni lain plak la citernya... aku mula suka kuih ni hujung tahun lepas.. bayangkan aku kawin dah 5 thn .. punyala panjang masa utk aku jatuh cinta dengan putu piring nih. Ko buatla gaya makan sesedap mana pun depan aku takkan ku pandang.....

Tapi itu duluuuuuu.... nak-nak sekarang ni balik jer kerja mesti lalu depan PUTU PIRING ABG BOTAK..
alaaa...sapa yang tinggal area Kajang Mewah mesti perasan la... Depan 7E tuh... sedapppp woooo.... nak-nak ko makan panas-panas.



Minggu lepas ntah naper..teringiiiiiiiiiin sangat nak makan putu piring Abg Botak ni.... lantas

Aku: Wakk... nanti nak balik tolong singgah beli PP kat depan sana..depan 7E tuh
Ajeed: Kat mana....?
Aku: Allaa..depan 7E tuhh... dia tulis PUTU PIRING ABG BOTAK
Ajeed: Yer la kalo sempat...

Balik jer aku tgk dia beli dua bekas.. 5 keping 2 henggit...

Ajeed: Uhhh..comel² awek yg jual ni. 3-3 lawooo... ramah plak tuh..siap tya baru balik kerja la..apa la?
Aku: Allahhh..biasala nak panncing customer..kena ramah..kalo tak takder la laku...abih awak pun melayan la....
Ajeed: Dah org tanya ..kita jawab...

Trusss ambik kat tangan dia....ngappppp... 4 biji.... (punya la mengidam)..sebab tu Ajeed tak heran kalo aku cakap mengidam nak makan apa-apa masa nngandung...uolls tahu sebab apa... sebabnya time tak ngandung pun ngidam nak makan tak nyempat-nyemmpat mengalahkan oarang mengandung.. bukan dia tak heran langsung... kira kalo ko cakap nak makan hari ni...3 hari lepas tu baru ko dapat merasa.. gitulah.. takkan dia kejam sgt kan...

Ok ..sambung balik...
Ahad lepas...balik dari berjimba dengan sepupu sepapat kat Putrajaya...kan Ajeed tak ikut...dia kat umah jadi suraramah...

Ajeed: Wakk... nanti nak balik tolong singgah beli PP yer..
Aku: Aiii...dah kena mandrammm ker?
Ajeed: Saya rela dimandram wakkk....
Aku: GATALLLL

See...org lelaki kan...
Nak sangat kan nahhhh.......5 bekas @ 25 keping aku beli... hambik ko.. makan sampai muntah...

2 comments:

ita cutevirus said...

acik anie,
marah betul tu.. hahahahahaha...

Cik Anie said...

marah dalam senyapppp...hhahahha