Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, March 19, 2010

BERAT KAKI MELANGKAH

Macam uolls tahu kondisi Hafiy sekarang hari ni dah masuk hari ke-3 dia diserang chicken pox. Semalam tak sabar aku nak balik tengok dia. Camner la kat taska .

Sampai jer sana ..sayu hati aku bila dia diasingkan sorang² dalam bilik. Tido pun situ. Yang penting elok jer dia dengar nasihat pengasuh dia tu.. Hafiy ..masuk dalammm... masuk jer...masa aku datang , Hafiy..keluar.keluarla dia..dengan bantal busuk kat tangan, botol susu kat mulut...takder membantah.. dan mcm yg dijangka jugak.. satu badan tumbuh dengan "bunga". So hari ni aku tinggalkan dia ngan Cik Sue , siap offer bayar tripple lagi.





Balik dari kerja semalam dengan muka selamba mintak tolong sorang budak tu ambikkan daun semambu untuk buat ubat. Tapi balik umah macam sket plak. Hari ni igt nak singgah ambik lagi.



Sampai jer kat umah tak lengah lagi rebus kan air tu.. tapi malam tadi aku tak mandikan lagi. Sebab nak tunggu dia kuar sumer dulu. Yang selebihnya tu aku lapik kat tempat tido dia.. biar kurang sket gatalnya. Malam tadi tak henti-henti menggaru... satu badan dia garu. Bila dah tak tahan mulalah dia nangis mintak garukan.





Dah pagi baru ok sket.. takder nak menggaru.. tapi merengek tu masih ader.. mungkin rasa pedih sket. Hari ni baru nak bagi dia minum air kelapa dan mandukan dengan air daun semambu. Macam² petua MIL aku bagitau.. takleh menggorengla, makan benda bergoreng, telor ayam kicap sumer tak boleh makan. Pastu dia sug blender daun dan campurkan dengan bedak sejuk then sapu kat seluruh badan.

Masa ni aku hanya mampu berdoa..biar aku jer yang gantikan tempat dia menanggung sumer kesakitan yg dia rasa...aku rela...serius..harap-harap cepatla sembuh..tak sanggup aku nak dengar rengekan dari anak kecil ini.

8 comments:

nalhuda said...

siannyer hafiy...mesti gatal dia kan. aku tak tau lah kalau naqiuddin yg kena. dia ni manja sgt.tak blh sakit sikit.aduh nya bukan main.

Cik Anie said...

biasa la tie..budak.. layankan ajerr... kejap gatal situ..jap lagi situ plak suh aku garu ngan daun semambu

JIVEBUMZ said...

siannye dier... semoga cepat sembuh yer.. jangan makan kicap tau! nanti berbekas kata org tua2

Cik Anie said...

itula.. MIL akak pun ader pesan gitu jugak

Anonymous said...

sie ko hafiy...saya dah rasa masa tigkatan3 dulu sket nyer gatal la tubuh rasa nak garu biar pecah je air tu pah leni lekat parut sejibik kat blakang huhuu...ada cop mohor

Cik Anie said...

anonymous ni saeper erk.. cam kenal jer

Sweetlilcraft said...

alahai ciannya hafiy..moga cepat2 sembuh :)

Cik Anie said...

ayu- tq.. sekarang tgh cuba pantang.. biasala budak mana reti nak pantang ni...lagi tak bagi lagilah dia nak