Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, March 16, 2009

Sayang seorang nenek (amok)

Jumaat Pagi.....perbualan ni aku tulis mana yg penting jer.. stakat hello, salam, bye-bye ..takder nak tulis..pandai-pandailah korang faham mesej yg aku tulis ni..


Mak: Kau balik bila jid?
My Huby:Balik pagi Ahad..balik hari jer
Mak:ala.. tak puas aku nak main ngan si kenit tu... tidola smalam...
My Huby:Ajid ada kerja la sabtu tu makk...
Mak: Mak ader beli hadiah ni..
My Huby: Mak beli apa..?
Mak: Beli BAJU ASKAR, beli keta mainan sket.. tak sabar mak nak tgk dia pakai BAJU ASKAR..
My Huby: Takper la Ahad pagi ajeed sampai la...


Sesampainya disana... terus keterujaan Hafiy terserlah tgk keta mainan, bola, tukul mainan yg ada bunyi tu...
Sebelum balik kajang sempat lagi mak aku suruh sarungkan baju askar..dia nak tgk cantik ker idak..aku tak ambik pic hafiy masa pakai kat sana







Kes aku plak...

Mak: Mak ader beli cerek ni.. ko ambikla
Aku: Naper mak beli.. kat umah dah adala...
Mak: Takperla.. ko ambikla..masak air utk buat susu Hafiy

Baru aku teringat.. beberapa minggu lepas aku tya dia beli mana cerek tu.. brapa harga.. aku tya sebab nak beli utk mak aku kat kg.. dia ngadu cerek dia dah bocor.. tapi disebabkan dia bagi cerek tu utk buat susu Hafiy..taklehla aku nak mandai bagi kat mak aku..tak aci plak kan?.....

moral of the story.. walopon benda tu tak seberapa harus kita tunjuk yg kita suka dgn pemberian mereka.. tak kiralah aper pun yg penting syukur dgn apa yg kita dpt..


Muka rezeki kan muka Hafiy ni........... hehe

8 comments:

nenekrock said...

btl kta kak anie tu
pemberian tu tandanya dia sgt care n sayang pada kitakan

untung kak anie ^ ^

Cik Anie said...

yer ker.. hehe.. harap-harapla....sukrannnnn.....

arpeggios said...

nak cucu angkat tak ? hehehehe

Cik Anie said...

boleh takder hal.. lagi ramai lagi byk dpt pahala..hehe

Na Shari said...

Wah...best akak, boleh manja2 dgn mak mertua...
My MIL dah meninggal..tapi masa dia hidup lagi, dia sporting sangat...hehehe...rindu kat dia...

al fatihah untuk arwah mak...

Cik Anie said...

itu la.. sukrannn

alfatihah utk MIL na.. tuhan lebih sayangkan ddia

Ietams said...

bagusnye

Cik Anie said...

ermm.. dia yg paling kecik byklah keistimewaannya..