Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, March 3, 2009

Kasut Hafiy

Org kata kalo nak bagi budak cepat jalan pakaikan kasut utk dia.. betul ker.. Untuk membeuktikannya aku beli kasut untuk Hafiy . Biar dia cepat jalan.. Lagi 1 pagi-pagi suh dia pijak rumput yg berembun..aku buat gak.. Walopon umur dia baru masuk stahun aku semacam risau tgk dia mcm malas nak jalan. Tapi skang kalo kita pimpin sebelah tgn dia dah boleh jalan. Skang ni pi mana-mana jer aku kena pakaikan kasut utk dia.. bagi semangat utk dia jalan...

Cantik tak..simple jer kan..tak suker beli yg berat sgt mcm susah jer dia nak atur tapak.. regenya bagi aku yg tak berapa nak berduit ni dah mahal...
" Hafiy untung tau.. dpt pakai kasut ni.. babah pun tak dpt..pakai selipar cap bowling rege 10 hengget jer tau.."

Mula-mula pakai elok jer.. 5 min kendian..nangis² mintak bukak balik.. tak selesa kot.. tapi masa aku pakaikan kat kedai tadi ok plak..

Seronok Hafiy org ambik gambar kaki dia...hehe


Elok jer kitorang sampai umah...hujan selebat-lebatnya.. terkandas dlm keter.. tak sanggup nak redah.. tunggu punya tunggu.. dah nak magrib dlm kul 7.20pm..kitorang naik gak la....seb baik Hafiy tak demam...



11 comments:

eye10 said...

hafiy xleh jalan lg rupanya..lambat beli kasut la tu..anak sy umo 7-8 bulan dh pakaikan kasut..umo x masuk 11 bulan dh leh jalan..
nnt kalo hafiy dh leh jalan, mak bapak la pulak x larat nk kejor..huhu..letih woo

Cik Anie said...

itu la..tak reti jln tapi dah cuba panjat kusi.. dah jln nanti.. atas kabinet tv dipanjat.. dah ader byg-bayang ni...

Na Shari said...

Takpe kak...let it be by nature...ada budak, kalau dia lambat jalan...tapi cepat bercakap...kalau lambat bercakap, berjalan pulak cepat...

Cik Anie said...

tul tu.. dia mcm cepat nak cakap..takperla..janji sihat jer...

Cik Anie said...
This comment has been removed by the author.
eye10 said...

betul gak tu..lmbt ckp la pulok my son..skrg ni baru nk start2 bckp bahasa org dewasa..tp kalo kita suruh dia wat pape, dia faham lak...

Cik Anie said...

biasanya dia faham setiap aper yg kita ckp..cuma dia nak balas balik tu tak boleh.. bahasa org dewasa camner?..hehe

[yAN!e][pUTraJAya] said...

alallala...tomey nye kasut tu kak...

utk yanie ada sepasang tak?
nak kaler PINK k...

hahhaha....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Cik Anie said...

kalo yanie nak kena tempah dulu la.. hehe..over size ..kih..kih... paling besar pun saize 5..Hafiy punya size 3... nak ker? :P

fahmi latiff said...

assalamualaikum......

cantiknyer kasut hafiy...

tq sudi berkongsi... ok nanti fahmi tak sebut lagi a..... fahmi sebut assalamualaikum....

ok tq.. :)

Cik Anie said...

hehe.. fahmi lom penah dpt email pasal tu.. rasanya 2 kali dah dpt...lama dulu skali.. takperla tegur menegur utk kebaikan aper salahnya kan?