Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, March 26, 2009

Budak Jamang Skarang....

Bebudak zaman skrg ni biasala kalo benda tak elok tuh cepat jer diikutnya..cepat jer blajarnya. Teringat kisah anak buah aku Si Aqil masa umur baya-baya Sarah. Dia sebut aper tau?.. B_ _ I... skali ibunya dengar sampai bengkak dijentiknya.. Sampaila skrg ni tak brani dia nak menyebutnya lagi..

Tapi berbeza sikit ngan Sarah ni. Citer ni minggu lepas adik aku bagitau.. tgh elok 2 org ni dok main tetiba boleh Sarah cakap.. "Kau la odoh (bodoh)...".elok plak depan ayah dia.. aper lagi kena jentiklah mulut Si Sarah ni.. Aqil plak siap ngadu ngan ibu dia.. "Bu.. adik cakap kau la bodoh"..tapi Ya Ampun.. tak serik betul SiSarah ni.. tak mcm Aqil... diulangnya lagi..kaula odoh..kao la odoh...


Sarah ngan Ibunya... (adik aku No2..aku yg sulung)

Nota Kaki:.. TV jugak bagi pengaruh negative kat bebudak...


4 comments:

nenekrock said...

hahahhaha bebudak cenggitula

kalo adik sy plak si nurin tu
apa yang menyakitkan ht bila dia bercakap is....."BOLEH DIAM X"
perkataan tu paling tersentap skali bila kita tgh syok2 bual2 dgn adik beradik mak abah tetiba dia mai
"BOLEH DIAM X!!!" BISING JEK

urghh bengang gilo den

Cik Anie said...

hehehe.. kdg2 pengaruh org dewasa gak kan.. tapi tv lagi bahaya....

[-suziey-] said...

mmg pengaruh tv kuat..bdk2 plak xserik bila kita hukum..adoii..pening..erkk.

Cik Anie said...

itula.. kalo dok Taska lagi la ramai sifu tongganya.. tapi kalo letak umah ppengasuh.. kesian .. takder kawan plak...