Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, March 19, 2009

Beza dulu dan skrg..

Aku harap adik-adik aku baca n3 ni.......
Aku tak faham dgn budak sakarang terlalu taksub dgn kecanggihan H/P.. sampai lupa kewujudan org yg lagi tua dari mereka. Walaupun itu adalah darah daging mereka.
Aku tak faham kenapa remaja skrg lebih obses untuk berSMS dgn kekasih hati mereka daripada mewujudkan hubungan erat sesama saudara mereka sendiri...

Apa yg PALING AKU TAK FAHAM kenapa dlm masa 3 hari yg suntuk adik aku dtg sini dia tak nak bercerita @ bersembang @ bergurau atau apa-apa saja yg boleh mengeratkan lagi hubungan sesama kami. Sepatah aku tanya sepatah jugakla dia jawab.. Apa yg dia tak puas hati pasal aku... atau mungkin dia tak suka bila aku minta dia jaga Hafiy...

Aku ada tanya adik aku yg dekat slayang ila..jawapan sama gak dgn apa yg jadi kat umah aku... katanya dia lebih suka berkurung dlm bilik, ber SMS, ber tepon.... so...untuk adik aku... kenapa mesti ader jurang antara kita.. kenapa tak boleh balancekan hubungan dia dgn pakwe @ kawan dia dgn hubungan kawin adik beradik.. cepatlah matang wahai adikku......

Dikala ini aku teringat zaman kami kecik-kecik dulu.. aku selalu dukung dia..peluk dia .. cium dia... betapa sayangnya aku pada adik aku........pastu gilir plak ngan ila yg kat slayang tu...dia pun buat perkara sama pastu mesti ila ckp...

"kak...adik sayang aku la....."
aku plak mesti membalas... tak..adik sayang aku la.. dia tak sayang ko......"

pastu kami berebut nak peluk cium adik........

Satu lagi yg aku takleh lupa kalo time nak tido.. kitorang tido satu katil..melintang.. kat tgh mesti yang bungsu... pastu suka sgt tarik kain selimut .. aku nak lebih... ila pun nak lebih ..yg selamat adik aku la..sebab dia duk tgh-tgh... pastu bila kitorang jeles nak tido tgh mesti kitorang cakap
" Dik ..kalo hantu dtg mesti dia makan yg tgh dulu.. hantu suker yg tgh.."
bukan main takut lagi adik aku......

satu lagi.... kalo time makan .. mesti aku nyakat adik2 aku.. like sorok lauk dia balik nasik ker..curik lauk dia ker.. letak cili dlm nasi ke..mcm2 la... pastu mesti bergaduhhh..tapi bergaduh kejap la...

itu cuma kenangan dulu-dulu.. skrg jauh skali kami nak buat gitu...........
aku rinddddddduuuuuuuuuuuuu sgt pada kenangan zaman kami kecik-kecik.......
Nasib baik skrg Hafiy ader.. bila aku kesedihan..aku peluk dia..aku cium dia... hilang segala kesedihan...
"besok kalo Hafiy dah besar jgn buat org sedih tau........"
"Ibu sayang Hafiyyyyy sesangat......... "

7 comments:

Na Shari said...

Ala...sedihnyer. Macam tu la kak...zaman dah berubah...terlalu banyak alat canggih...tapi pokok pangkalnya kita jugak...

DeLLa said...

ala..cik anie..sedih kita baca...meh kita syg cik anie...

Cik Anie said...

na- ntah la diorang bukan pentingkan kita pun skang ni.. adik laki ke popuan ken sibuk ngan h/p masing-masing..pastu sms..pakwe makwe..

della- kita lagi sedig..sambil taip tadi boleh termenangis..bukan takat tu jer..siap muntah lagi...trus larik ke toilet

DeLLa said...

sy paham perasan cik anie...tp sy takde adik..so far alhamdulillah, sy hari2 call kakak sy..kami msh mcm dulu2..

mmg sedih..budak2 skrg ni lain.. mcm adik2 ipar sy(adik hasben)..dok berkepit ngan henpon..ngan kita tak borak2 pon..lain rase nya bila sy ngan kakak ipar sy (isteri abg)..mmg pantang jumpa..kalo jumpa bersembang tak ingat dunia!

Cik Anie said...

betul la.. rasanya selagi diorang tak kawin slagi tu diorang ni tak berubah.. adik yg kat slayang tu ok.. slalu sembang dlm tepon..walopon jarang jumpa.. kdg2 sanggup dia call sini semata-mata nak kongsi citer lucu kat ofis dia.. yg bugsu tu lain sket.. teman dia tepon jer la.. tanya baru nak jawab..

MaDihays{Ida} said...

salam ziarah,
sedih saya baca entri Cik Anie,
harap2 adik cik anie cepat berubah..

Cik Anie said...

tq maDihays.. semalam call kg.. dia yg angkat.. kejap jer ckp ngan dia.. pastu dia pass kat mak kita tau.. takperla.. anggap jer dia blom matang lagi