Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, March 12, 2009

Award & Tag Lagi



Kali ni datang dari Cikgu Dina.. aku lebih suka panggil dia cikgu... Skrg mmg style gini kot.. award & Tag datang skali dalam 1 pakej.. hehe PERATURANNYA:

1)Make a list of what u want on your birthday
2)The list should be 10 numbers
3)post the image of this award to your posting
4)give it to 10 frens of yours

okieyssss....jawab nieeee..........kiranya wishlist ni utk bulan 11 nanti la..

  • Nak mintak supaya huby kekal setia ngan saya hingga hujung nyawa.( Jgn pikir nak kawin lain walopon byk duit....sebenarnya aku sajer jer ckp aku tak kisah.. tapi aku nak tya wanita madu yg sanggup bermadu?...)

  • Nak mintak Tuhan bukakkan seluasnya pintu taubat untuk aku. ( Teringat dosa-dosa lama nak-nak menjawab ngan mak ayah...ngan huby pun sama katanya aku suka sgt nak membantah aper dia cakap..ntahla ..aku rasa biasa jer...)

  • Nak mintak supaya tuhan bukakkan pintu hati aku untuk rajin baca Quran.. (kalau tak bulan puasa jarang jer aku baca Quran... dulu rajin baca yasin setiap malam jumaat.. ntah naper lately ni setan suka sangat duk hasut aku.. mintak jauh dari setan-setan malas ni)

  • Satu lagi yg paling penting aku harap aku boleh solat tepat pada waktu ( maksud aku bunyi azan jer aku solat .. skrg ni makin parah..kadang-kadang kat tempat kerja aku kira sambung trus.. contoh kul 4-15 aku gi solat zohor.. sambil tunggu masuk asar...kul 4.45 masuk asar.. org kata kalo kita lewat solat nanti kita mati besok org lewat kebumi kita..Nauzubillah)

  • Aku harap suatu hari nanti aku boleh jadi "Mem" besar kat umah... ( contohnya la... mem.. nasik dah hidang.. mem..baju dah basuh.. mem.. lantai dah mop...mem.... toilet dah cuci...) aku takyah kerja duk umah layan blog sajerrr.. boleh gitu...

  • Aku harap kat simpanan aku cukup untuk anak² aku 2~3 keturunan... (bukan nak manjakan anak..cuma nak pastikan aku ader "rete" yg bakal diwariskan kepadanya)

  • Aku harap aku 1 family dapat pegi mekah buat haji atau umrah... (nak bawak ma ayah.. mak, abah...skali sumer mesti best)

  • Nak mintak supaya kami adik beradik rapat macam kecik-kecik dulu ( aku paham masing-masing ader komitmen... kalo boleh nak tinggal berjiran dgn 4 adik² yg lain...)

  • Nak jaga mak ayah aku.. nak teman dia sampai hujung nyawa dia..(aku skrg sedih betul.. 2-3 bulan skali baru dpt jenguk dia.kalaula dekat umah mak aku..setiap minggu aku balik kg... naper dulu ayah tak teroka tanah & tinggal kat Kajang erk..
  • Harap aku dapat bagi pendidikan yg terbaik untuk anak-anak aku..(tak nak diorang menyesal besok....)

Mau pecah gak otak mikir . Biasa sebelum ni tak kisah pun.. tiba jer birthday "ermmm dah 31 aku..tua dah.. lepas tahun ke tahun.. makin hari makin tua aku..." itu jer setiap thn terdetik kat dlm hati.. Oleh itu korang yg bakal pecah kpala silalah jawab yer...

eye10
miza
nenekrock
naga perang
suziey

itu jer la..tak nak ramai-ramai. bukan tak nak ikut rules.. tu pun kalo korang ader masa boleh la buat...

4 comments:

nenekrock said...

wuahhhh byk btl tag dr akk anie sgt mencabar lak tuh hahaha xpe xpe xpe tenanggggg...

sal madu tu haihhhhh honestly mmg x setuju, even wanita berhati mulia sekali pun mesti ada rasa sekelumit or sezarah perasaan cm tu inikan patik yg iman kadang2 naik dan turun kak

pertanyaaann yer "why??? kenapa??? lelaki susah utk setia pada 1 org or SEorg wanita sdgkan wanita sgtLah setia pada sang lelaki"
kenapa yer????

minta dijauhkann aminnnnn ya Allah

T_T

Cik Anie said...

hehe.. nak kenal nenek rock camner,..tu kena bagi tag byk2

[-suziey-] said...

erkk..kena tag

Cik Anie said...

kalo suziey tak bz la