Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, March 13, 2009

Ada bezakah?

Mestilah ader kan..cuba banding yg dulu dgn skrg.. prasan tak rumput kat depan ala-ala lalang dah tinggi tuuuu... rumput halus kat pokok tu pun dah melebat...ikan jer tak besor besor.. mmg jenis ikan tak leh besar....

Dahulu- Masih nampak lapang lagi- mata tgk pun sejukkk...

Sekarang tgklah..pokok kat bawah tu dah merimbun..jadi lalang dahhh... pokok yg tinggi belakang skali tu pun dah hampir jejak bumbung..sekarang bagiku ader sedikit kusut........hehe


11 comments:

nenekrock said...

adaaaaaaaaa
1st gmbo tu rumput x membiak laie
n daun belakangnya daun pandan ke lalang tu...x menjulang tgginya hahahah

apa motif akk pic ni yer??

bdw cantiklaaa tringin nk ada aquarium cmni

tenang je jiwakan ^ ^

eye10 said...

kena pggl tukang mesin rumput la cepat2..nnt hafiq sesat dlm lalang pulok kang parah..

Cik Anie said...

nenekrock-sajer nak tayang wajab baru akuarium huby akak..

eye-bukan hafiy yg sesat babah dia..sebab babah dia yg slalu duk temenung kat depan akuarium..nasib baik tak bela ikan temenung kalau tak lagi sadid kan..2-2 temenung

[-suziey-] said...

aah sgt berbeza..tp semak2 pn sedap gk mata memandang..tumbuhn tu hidup segar je yek..air pn jernih jek..kira perbezaan yg elok xpe..hehehe..jgn beza ngn air yg dh cekelat udah..

DYLA said...

cantiknya aquarium dia... kite pun ada gak tau. tp dah makin skt dah penghuninya...

DeLLa said...

2 2 ok..tp rasenyer boleh trim sket tak?hehe..

Cik Anie said...

suziey-airnya jernih sebab pakai oto filter, kalo haap nak cuci sdiri rasanya mau pengsan dulu ikan kat dlm tu

dyla- welcome dyla..1st time dila komen kat sini kan..naper makin sket? tuannya bz sgt kot hehe

della- hehe ..nak trim ker.. tuannya dah agak malas..kalo mula-mula dulu yer.. pantang jer hafiy tido..mulala dgn projek bela ikan dia tuuu..

arpeggios said...

tenang & damainya tengok

fazx said...

waaa best nyer...ada akurium...bila tgk ase tenang jer....teringat mase dulu2 ada akurium kat umh..tapi dah pecah waaaa cedih nyer...

fazx said...

leh tanya x bila dlm akurium tu dah penuh lalang dgn batu2 tu x susah ker nk cuci akurium tu???

Cik Anie said...

fazx- ee ssayangnya ..naper leh pecah. kalo dari pengamatan saya le...cewahh.. mcm penganalisa politik plak..hehe.. nanti mlm saya n3 pasal ni...