Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, March 21, 2012

Jalan-Jalan Cari Makan

Assalamualaikum..

Aku baru ada tertengok tau satu survey yang beautifulnara buat pasal JJCM. Rupanya ramai jugak yang tak suka dengan konsep dan pengacara baru dia. Aku ingat aku jer yang selalu komlen pasal pangacara baru JJCM ni. Yer la… nampak sangat dia berlakon. Makanan tak sedap tapi buat buat sedap.. dari expresi muka tu aku boleh cam dah. Itu aku la yang cakap.. orang lain idak plak aku interbiu. Takper la.. lantak la dengan diorang… kita pung pang sana sini komplen tu komplen ni.. dia jugak yang dapat sedap.. boleh jalan jalan plus dapat makan free lagi. Kau ada?.



Jom la ikut cikanies jalan jalan cari makan dengan versi dan style cikanie. Janji halal dan kenyang. kita ke Nando’s yer puam puam tuam tuam adik kakok.. cuba resepi baru dia ni…apa ke nama  ntah resepi ni..lupa, tak ambik pot pasal nama nama resepi ni.. janji perut kenyang,



Rasanya ok la… sedapppp la jugak kalo time perut lapar….. tapi tak sesedap nasi ngan budu. Ekceli kalo nak ubah selera tekak sekali sekala tu ok la. Kalo hari hari macam ni tak perlu makan ubat julap ko… kit yuk… masammmm. Carrot dia aku ingat sebatang kot dia taruk.



Selera Ajeed macam biasala.. nasi kena ada.. yerla.. piker tekak si anak jantan dia.. lapar nak makan nasi. Makan semulut taknak.. kata Hafiy..

Masam la bu.. Tak sedap..



Nasi dia tu tak masam..ayam dia tu ada masam masam sket.. sebab ambik yang berperisa lemon. Rasanya kalo try original maybe sedap kot. Tapi takperla.. habis jugak kami telan.



Air kat sini tak perlu nak risau. Order jer air strawberry ngan ais lemon tea.. 10 kali refill pun waiters kat situ takkan marah. Dia senyum jer.. paling hebat pun dia jeling jer bila belakang ko.

Soooo bila semua orang dah kenyang mau jalan 10,000 langkah pusing mall tu no hal punya, anak pun ngikut jer.. Maknya plak nak try seluar 3, 4 kali kuar masuk fitfing room pun ok. Betul tak? Tips ni...

Wassalam................

No comments: