Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, December 28, 2009

Mari Menabung

Orang kata kalau nak melentur buluh biarlah dari rebungnya. Kalau dah jadi buluh susah nak lentur balik. Kalau utk buat lemang sesuai sgtla.
Igt lagi memori kecik-kecik dulu. Sekali jer yang menabung.. tapi koreknya 2-3 kali. Mula-mula skali guna tabung kotak bedak tu..pastu mak aku bukak akaun kat bank Pertanian.. dapatlah tabung gasing sorang satu.

Bukan main besar lagi tabung Si Sarah & Aqil . Ntah mana ayahnya cari.. elok juga guna yg macam ni... susah sket nak korek balik. Bukan susah sket mmg tak leh nak pecahkan langsung. Kalau boleh pun mesti guna mesin potong besi tuh.

2 comments:

ArPeGGiOS said...

tabung camni la aku suka. tak boleh korek balik.

Cik Anie said...

mmg pun. Kalo nak korek balik pun pikir byk kali