Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, October 14, 2009

Dah Hilang Serinya..

Tajuk cam gerun jer... aper yg hilang serinya..?.. bukan pengantin tau.. tapi aquarium my hubby.. Ikan dah byk mati...yg tinggal pokok jer makin lebat..



Ikan gapi dulu byk sgt .....skrg sekor pun tak tinggal..kenal tak ikan gapi ni yg macam mana... ader gak tambah ikan baru tapi tak lawa la..



Neon tetra pun sama..tak hidup satu pun.. jenis ikan hiasan jer kot sebab tu dia tak tahan lama.



Ikan kecik ni 1 yg istimewanya tak perlu nak susah pasal makanan. Hari tu masa raya dekat 2 minggu cuti.. Hubby aku letak jer makanan yg macam ragi ni 2 bijik.. tahan sampai balik.. soooo...lepas ni kalo nak pi mana-mana takyah risau pasal nak bagi makan ikan lagi..



Tersangatlah ketandusan idea...;p

4 comments:

reena said...

aritu ade gak tgk2 ikan... konon nak bela kat umah... last2 hubby ckp... rajin ke nak mencuci dgn bela ikan nih... trus cancel plan nak beli... bela bdk2 kecik kat umah nih dahla... haha

Cik Anie said...

tak yah susah nak cuci.. beli filter yg baikkk punya... 2 bulan skali cuci filter tu..aquarium takyah cuci..filter tu dah tapis sumer kuman ..hehe

[-suziey-] said...

hmm my hubby pn dh lama nk bela ikan..xterbeli2 akuariumnya..dulu mase bujang dia bela kelisa mati dh ikan tu..dr kecik smpai dh beso..syg sgt..akuarium tu pn dh pecah..lps kawen..terkubur plak minat tu..ekekek:p

Cik Anie said...

ikan kelisa lawa gak... tapi kena ader aquarium besa la kan sebab dia makinmembesar.. kalo ikan hiasan ni bela lama mana pun takkan membesar punya..