Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, October 19, 2009

Berita dari Kampung...

Boleh kata tetiap malam aku pastikan sebelum tido mesti kena cakap ngan Hafiy dulu..
Perkara yang wajib aku dengan dari mulut dia..

Dia baca ABC
Dia baca 123..
Dia buat bunyi kucing... (mi yoummmmm)
Dia buat bunyi tiger..( Aummmmmm)
Dia buat bunyi ayam...( Kok..kok..)

Lepas dengar sumer tu baru aku boleh tido dgn nyenyaknya..
Skrg lagi byk benda yang dia blajar..
Makan takyah cakap.. sampai pipi dah tumbuh telor...sumer dia bedal.. muruku yg masuk angin pun dia hantam... jambu kayu yg masam tu dia boleh habiskan 1 biji...
Kulit plak makin hangus... main jer kerjanya..
Dah pandai solat... siap angkat takbir.. baca doa lagi.. sujud,, rukuk.. sumer nenek dia yg ajar...



Semalam dia blajar 1 benda baru lagi.... basuh "berak" sendiri..
nenek dia perati dari jauh jer... lepas tu nenek dia basuh balik la..takkan nak biar gitu jer.. mana nak cuci.. tapi dari situ kita boleh tgk camner dia blajar nak basuh "berak"..

4 comments:

viruspadu said...

so bijak hafiy ni la

kecik2 dah pandai solat dah

sejuk perut mak dia mengandung nih

alolololo kenapa cute sangat dia ni

Cik Anie said...

hehe.. cam mimpi jer kak jeymah bagi komen.. apepun time kasih...masa yg sesuai nak ajar dia kan.. tu pun tgk mood dia.. kalo dia malas..suruh byk kali pun dia buat derk jer...

[-suziey-] said...

haahha lawak la..muruku mask angin pn dia hentam..ekekke:p
huhuhhu..msti rindu giler kan..

Cik Anie said...

suziey... rindu giler tahap gaban dah ni... mcm nak giler betul siyes