Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, September 28, 2009

Raya Punya Citer (Part 1)



Tahun ni kitorang raya kat sini dulu. Raya ke3 baru bertolak balik Kelantan.. Alhamdulillah..terlepas dari jemm...
Sabtu petang kitorang gerak balik Klang...raya tahun ni sumer adik bradik abg aku berkumpul.. sumer org ader termasuk 3 cicitnya...cucunya ntah brapa org.... bukan main meriah lagi...

Sampai Klang jer 1 family baru sampai...akak ipar yg sulung tinggal kat Kg Pandan.. yg dari kedah malam tu baru sampai.. yg kat Klang plak lepas kitorang sampai diorang muncul, yg melaka paling last .. petang raya baru sampai.. pastu sorang lagi yg Shah alam tu.. kira datang pagi raya jer la sebab rumah diorang doket jer...tak tido kat umah mak mertua aku la..

Masa kitorang sampai tu.. sumer dah hampir siap.. ayam kampung masak cilipadi udah... 7 ekor dalam kuali... rendang daging pun udah... tapi masih lom masak.. nasi impit pun dah siap masak...


Aku balik pun yilekk sajer... lagipun kalo aku nak masuk buat kerja kat dapur mesti diorang cakap...bukan mesti la..wajib lagi diorang cakap

allllaaaaa..kesian mak buyung.... tak payah buatla.. suruh jer anak2 dara yg ramai ni buat...
hehe.....:) aku tak salah kannnnn????

2 comments:

[-suziey-] said...

masa peknen ade kenduri or event or raya mmg untung..sbb msti excuse dr buat keje..ekeke:D

Cik Anie said...

hehe.. betulll..betull..untung gak...