Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, May 8, 2009

Jom Balik Kampung

Rasanya lama bebenor aku tak balik kg. Last balik awal tahun hari tu. Kiranya 4 bulan aku tak balik kg. Fuhhh.. lama betul… dulu bujang-bujang kerap gak balik. Yer la bujang.. senang..ko rasa nak balik beli jer tiket bas trus cabut balik kg. Sekarang almakluum la.. kena tgk schedule 2-2 pihak… kalo aku ader cuti tapi Ajeed tak leh balik tersengih kat sini gak.

Muka hepy + poyo dapat balik kg .. Takut tul aku tgk pic ni.. dagu dah jadi 2.. perasan tak hero aku kat belakang... sporting btul..

Dlm kul 10 aku baru gerak kuar KL.. Ntah bila masa jalan Ulu Klang tak jem pun aku tak tahu. Igt takder byk keter… berpeluh gak nak lepas …. Lepas tol Gombak baru la clear sket…. Tenang sket kepala.

Kali ni balik aku ada sedikit kelegaan sebab adik laki aku ikut skali. Sooooo aku boleh gilir-gilir layan Hafiy ngan dia. Lagipun Hafiy suker sgt menepek kat dia.. aper lagi lega byk la….

Dlm kul 4-00 aku sampai pekan Kuala Krai… Itu pun sebab aku berenti makan jer.. zohor nasib baik sempat kat umah. Kalo jalan jauh aku malas nak berenti². Skali jalan jer.. leceh nak berenti byk kali. Nasib baik Hafiy sporting.. Kalo jalan jauh dia tak akan berak.. 1 hari dia tak berak.. besok plak la kalo dia nak berak pun..sooo takyah aku susah² berenti tukar pampers kan..

Sampai umah jer mcm biasala trus masuk dapor bukan masak..tapi tgk menu yg mak aku masak… Kali ni sedap giler wooo… ikan percik, solok lada.. waaa… seperti yg diidam-idam kan.. aper lagi 2 pinggan licin…..

Be continue…

3 comments:

Na Shari said...

Semoga bergembira di kampung...kirim salam kat mak akak ye...

ArPeGGiOS said...

ni entry sajer nak menjeleskan tau..

mencik cik anie..hu hu hu..
bila due date ?

Cik Anie said...

akak dah selamat balik sini la Na.. jom dtg umah makan dodol...

miza- hehe..ader org jele rupernya..
pujukla inchik zaidi tuh