Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, June 25, 2018

Forever and ever i am a PRINCESS

Assalamualaikum..

Hahaha..poyo sangat tajuknya..:) Princess kertu kekdahnya...
Orang kata suka makan ikan .. boleh dapat baby gurl kan... dan dan tu la minat makan ikan. Tapi kalo dah jadi benih baru suka makan ikan..mana nak jadi wey.. silap teknik la tu..hahaha.


Ekceli aku berharap sangat kali ke 4 ni akan keluar gegel, wow..very the surprise. Tapi macam biasala.. bebird jugak yang keluar. I is redha. But i suka... officially I'am forever jadi princess..haha. Macam dah tak beranak lagi statement ni. :) Tapi aku dah boleh agak.. Sama jer simpton macam 3 boboboy kat atas. Malas, tak suka mekaup..muka hitam... ermmm.. keluar keluar boboy jugak. Tak syak lagi. Rezeki aku la.. bersilat kat dapur dengan 4 jejaka sado.. ermmm. Nak tahu seram tak seram jadi ibu pada 4 jejaka sado?..tengok background gambar kat atas.. lintang pukang... paling seram time nak packing baju balik kampung.. Lagi seram kalo nak settle kain baju SESUDAH balik kampung. Menangis wey.


Forever and ever i am a PRINCESS

Rasanya cukuplah untuk mengusung tubuh kaku aku dan suami besok..kiri kanan belakang depan. Dah cukup kuat dah..In syaa Allah. Semoga... Hafiy, Hadif, Harraz, Harith jadi islam yang sejati.. jadi lelaki yang soleh, Jadi anak yang berjaya, jadi ummah yang bermanfaat kepada orang lain. Jadi manusia yang menerima segala ilmu kebaikan dan menolak segala ilmu kejahatan. Amin..Ini doa ibu selagi nafas ibu masih ada. Tocing sangat...

Sebenarnya ...aku pun terkejut bila datang datang labor room 4 cm tapi kapala kat atas. Sangat sangat terkejut dan takut. Dalam hati..Ya Allah...takutnya..ya allah..permudahkan segala urusan aku. Alhamdulillah..walopun masa beranak tersiksa sangat.. sekarang terbalik... Harith behaveeeed sangat sangat. Tak banyak nangis..asal cukup susu..sambung tidooooo.. Ibunya heaven sangat. Ada baby macam takder baby...Alhamdulillah..rezeki jugak la tu kan.

Masa 34 minggu scan kepala dah kat atas. Aku tak risau la..sebab ada masa lagi dia nak pusing. Lagipun sehari dua lagi aku nak balik Kelantan. Soo boleh la panggil tok bidan buat apa yang patut. Sooo masa kat sana bidan dah cakap..kepala dah bawah.. alhamdulillah lega kejap . Balik jer sini..aku heran jugak . Naper la aku takder rasa rambut baby, kan biasa kita ada resa geli geli kan..sebab kepala dah ke bawah. tapi tak kali ni.. nak berjalan pun laju jer,,takder tekedek kedek . Biasa kepala kat bawah kita akan rasa macam kepala baby nak tersembul keluar kan. Tapi aku tak rasa gitu. Soo aku boleh agak..macam akan ada masalah.. bila sampai masa contraction.. seluk seluk tak rasa kepala. Tawakkal tu alallah jer la... Hurmm... Mungkin perut dah banyak ruang..luas sangat..senang baby nak buat aksi kat dalam..hahaha. Aksi papan anjal..aksi renang berirama..aksi apa lagi..macam macam aksi rasanya..hahaha...

Takperla..dah rezeki aku nak merasa beranak scer..terima jer la. At least ada jugak pengalaman beranak ikut tingkap.. aku nak sebut pun dah ngeri, apa lagi nak berada dalam situasi tu untuk kali ke2..no..no..no. Tapi kalo branak normal, nak jer aku try gegel sorang lagi. Mana tau kan? Tapi kalo scer jugak acener tuuu... taknak wey..

Dah cukup panjang membebel kali ni.. Next time kita cerita lagi. Perut ni asyik berbunyi jer la. Time puasa elok plak dia diam. Ni tak suka ni.. timbul plak la punching bag i lepas raya ni... Nooooooo


Last but not least Selamat hari raya Maaf zahir batin daripada cikanie sekeluarga, Maaf zahir batin.

Sekian Wassalam

Love
Cikanie

No comments: