Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, September 30, 2016

Al Fatihah Buat Ibu Saudara Kesayangan Saya

Assalamualaikum..

Petang Selasa tepat jam 3.05 min makcik aku yang aku cerita sebelum ni menemui PenciptaNya. Innalillahhiwainnailaijirajiun , DariNya kita datang, PadaNya jugalah kita Pulang. Semoga dia tenang di sana. Tempatkanlah dia bersama orang orang yang soleh solihin. Amin

Ekceli kitorang dah standby dari dia masuk ward lagi. Ahad dia warded. Setiap minit anak dia akan update kat wassap. So sempatlah kita nak prepare apa yang patut. Aku dah dapat agak masa mak aku pegang kaki betis paha dah sejuk, siku panas lagi. Masa tu dah tak pikir banyak, siap siap mintak izin ngan suami, anak anak mintak dia handle untuk 2 hari.


Gambar ni anak dia hantar lebih kurang dalam kul 1-30. Masa ni nenek aku datang, siap cakap dia dah halalkan segala makan minum, dosa dosa lampau Mak dah maafkan. Lepas tu lebih kurang dalam pukul 3-05 pm.. anak dia bagitau Mak dia dah takder. Innalillahhiwaiinailaihirajiun.

Dalam pukul 4pm aku time out. Terus set ngan adik adik aku. Semuanya 4 beradik pakat balik satu kereta. Aku bawak Harraz, adik aku bawak anak dia Aisyah. Adik aku sorang lagi pun bawak anak dia si Sarah. Adik aku yang lelaki merangkap driver masa tu masih kat KL ada hal. So nak tak nak settle kan kerja dia dulu. Dari Kajang Pukul 6..jem giler nak ke Selayang. Dari Selayang lepas magrib jugakla. Alhamdulillah pukul 4 pg kitorang sampai KB. Tapi urusan semua dah settle. Lepas isyak lagi jenazah dah dikebumi. Alhamdulillah, benda macam ni tak elok di lengahkan. Lagi cepat lagi bagus kan.


Sampai sana tahan mata kejap dengar dulu diorang bercerita, kami tidur pun dalam sejam dua gitu jer. Bangun subuh siap terus pegi kubur.


Terkilan jugaklah sebab tak dapat nak join tahlil . Sebab kejar masa sangat masa tu. Nak balik umah aku lagi. Pastu ada hal yg nak kena settle. Alang alang dah balik kan. Sekali jalan jer la.



Sesiapa yang baca entry ini sama sama kita sedekahkan Alfatihah buat makcik aku. Semoga rohnya diterima Allah Taala dan di tempatkan bersama para solohin. Amin Ya Rabbal alamin.

Sekian Wassalam

Love
Cikanie

No comments: