Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, July 11, 2014

Durian Oh Durian

Assalamualaikum...

Ekceli minggu lepas Ajeed ada beli durian kat area area rumah aku ni. Katanya tak tahan sangat. Ingat taknak beli , tunggu balik makan durian kampung punya..tak boleh wey..tak tahan godaan..Puasa..biasa la. Selipar jepun celup tepung pun menjejeh ailio kluar.
Mahal erk.. dia bagi 3 bijik 20 henggit. Ajeed cakap mahalnya..Ok takper dia cakap saya tambah 3 bijik lagi. Pastu jadilah 6 bijik 20 henggit. Bangga giler beli 3 dapat free 3  Dia cakap lagi durian ni memang mahal sebab isi kuning and tebal..ok...

Yesss memang ya isi dia kuning and tebal. Korang pun leh tengok kat pic tu kan.tapi yang kuning plus isi tebal giler..macam gambar tu...tapi hampessss yang elok hanya 2 ulas jer.. Lain punya buruk..ada ulat.. Pastu paling "rare" lagi yang isi kuning macam yang dibanggakan tadi hanya sebijik tu jer..lepas tolak yang buruk 2 ulas jer la, yang lainnya isi putih plus bijik terjojolll keluar.. Nipis ya amatt isinya.. ish..ish..ish...Urut dada gue kejap. Ikhlas tak ikhlas korang boleh fikir kan? Ok..takpe...

Ahh..sekarang aku tak heran la.. Berlambak lambak jual kat tepi jalan pun takkan aku tergoda lepas ni. Tengok la, Takkan ku beli :)

Kampung kite lagi banyak hokeyyy...isinya cung cung lagi wey..

Adik aku sekarang ni rutin dia pagi pagi punggah doyan. Pagi tadi lambat hantar report kat aku. Katanya letihhh sangat.. hahahahahe..rasakannn...Duduk rumah pun takder buat apa kan..sementara dapat kerja ni buat la apa yang patut dulu. Pasni gerenti dah...takder peluang lagi nak masuk dusun main dengan pacat ni... Gerenti ko akan rindukan moment moment yang macam ni tau..Kerja elok elok nooo.... :)

Droyannnn.....
Mu Tunggu
Aku Balikkkkkkkkkkkkk

Wassalam

No comments: