Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, June 23, 2014

Sedih

Assalamualaikum..

Lately ni kita tersaji dengan macam macam cerita yang tak best rasanya telinga ni nak dengar..Rasa macam kita ni semakin ke arah dunia akhir zaman..bukan macam lagi dah, memang pasti. Benda macam ni seolah olah biasa dah..sebati dah dengan fitrah kita sebagai manusia.  Isu halal haram yang semakin mengelirukan kita sebagai seorang muslim..Isu budak kena culik untuk jual organ dalaman seolah nilai manusia di sama tarafkan denga nilai nyawa seekor binatang. Maaf..sedikit terkasar, Isu culik dan bunuh dilapah persis melapah lembu untuk dijual di pasar...Astargfirullahhalazim, Isu kemanusiaan yang semakin lama hilang nilai kemanusiaan dalam jiwa sehingga anak sendiri dibiar kering kebulur dengan najis penuh satu.Makan pun ntah di bagi ntah tidak..Kalo tgk rupa fizikan budak tu macam tak di bagi makan. Masya Allah.. Manusia ke haiwan layan anak sendiri macam tu.

Sedih.... sedih sangat.. tak boleh nak hurai dengan kata kata...Macam dah hurai kat atas..Poyo cakap tak terhurai..hikhikhik.

Cuba kita letakkan diri kita dalam situasi sebenar. Tergamak tak kita nak buat semua tu. Aduii... kalo aku tak sanggup.. Anak demam aku yang tak lena tido. Anak sakit aku rasa biar aku sakit..pindahkan kesakitan anak tu kat aku. Ada jugak kes kurung orang tua sendiri . Tak bagi makan minum... hidup sampai sekarang hanya ehsan dari jiran yang campak bijiran dan air ikut tingkap jer.. Dah rupa mayat hidup dah. Itu dekat China sana nun. Ini yang jadi kat negara sendiri..orang melayu plak tu. Sebangsa..seagama..selayaknya kamu lebih hina dari binatang Sanggup buat anak sendiri macam tu. Walau apa jua alasan yang di berikan..tetap aku tak boleh terima..Tetap tak boleh diterima dek akal fikiran waras ni.

Pakai tudung Fareeda ko mampu...? Mentanglah anak ko tu OKU..naper..,malu ker..arah daging ko la tu Budak tu takder dosa...3 perkataan jer budak tu tahu..salah satunya MAMA..sanggupnya ko buat darah daging ko sendiri macam tu..Ibu apa yang tak sayang dengan anak sendiri.

Huhh..bengong la mu..
Ehh..aku yang terlebih emo ni apsal..:)

Sekian Wassalam..

No comments: