Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, June 18, 2014

Luahan Rasa

Assalamualaikum..

Bicara lagi kita tanpa suara..:) hanya kata yang menari nari..
Alasan paling kukuh mengapa aku suka berblogging..Aku boleh meluah segala isi perut aku kat sini..
Kalo aku heppy misalnya mesti cerita pasal hepy jer la..begitu juga kalo hati tengah bersedih, mesti hasinya entry yang sedih jugak...Ada ke orang yang hidupnya hepy hepy saja. tak caya aku...bagi aku itulah manusia manusia yang hipokrit. Sorry to say la.
.
Di kala Geram...kadang kadang terluah juga rasa geram. Nasib la kalo terasa. Kita ni sebagai manusia adatla..Marah,,geram ..benci..sayang....menyampah. Semua tu mesti ada punya. Kita buka malaikat.. cuma kita boleh Husnuzzon jer la..(bersangka baik). Itu jer caranya untuk pujuk hati sendiri.
Tapi kalo bersedih aku lebih suka pendam sendiri..tak tau kenapa.. tak terluah dengan kata kata setiap kesedihan itu.


Tapi yang penting kita kena tetapkan hati kita hanya pada yang Satu..In shaa Alah..segala kesedihan..segala rasa gundah...segala rasa pilu akan berlalu .Ya.. kita ada Allah.. Kita tak perlu sesiapa..cukup hanya Allah...Dia maha Mengetahui...Dia lah Al Alim..

Hasbunallah Huwaniqmal Wakil...

Tapi sekali sekala aku nak jugaklah terjemahkan segala perasaan dalam blog ni. Terpulang pada pemahaman masing masing la. Kalo korang ambik sudut negatif...maka negatiflah entry aku ni.. Alhamdulillah kalo positif.. benda baik lah yang korang dapat..Kan? simple jer kan.

Aku tau, tak semua entry atau cerita pasal aku ni sampai pada readers. Sebab aku tau..saper yang nak baca blog picisian macam ni kan....Tapi kalo ada sorang dua yang baca tu..syukur yang amat dah tu.Alhamdulillah sangat sangat..itu tandanya blog ni masih wujud.

Wahai blog..terima kasih kerana menjadi pendengar setia suara hatiku selama ini.

Ikhlas dari hati aku jugak...Aku BENCI stalkers...
itu jer keypoint yang aku nak cakap..:)


Sekian Wassalam....

No comments: