Kenali Cikanie

My Photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Hi.. LISTEN ...Saya Anie.. dulu cik anie...sekarang acik anie... Tapi kalo masih nak panggil cik anie lagi pun i tak marah.. princess also can :D ... kekeke... Saya seorang pemilik jiwa yang amat sensitif...Tapi bukan seorang yang moody.. Kadang kadang tgk citer otromen pun saya boleh jadi sedih, bukan jugak seorang pendendam, ada jugak kata saya sombong. Mungkin sebab raut muka saya tak selembut Izzah Ombak Rindu.....Nice to meet u readers... Enjoy your reading yer... walopun blog ni hidup segan mati tak mau pun ok.... :)

Tuesday, November 26, 2013

Risau

Assalamualaikum....

Nak hapdate pakai phone tak reti.. tunggu ada banyak masa baru boleh buat entry baru. Minggu lepas ada jer Mr hubby tinggalkan laptop dia kat rumah..Tapi harem.. bukak reti nak godek bukak internat tak reti. Kalo lappy biasa tau.. Window8 tu erkk..tak reti la.. Aku malas nak call tanya dia.. dia mesti tau plak aktiviti seharian kat rumah apa.. coverrrr bebbb..

Ok... ni nak citer pasal kerisauan terlampau pasal anak jantan 2 orang ni.. abang tak risau sangat. adik ni len macam sket aku tengok. Serammm...Aku terpaksa anggap dia tak tau apa apa lagi la demi untuk menyedapkan hati sendiri. Tapi jauuhhhhhhhhhhhh di sudat hati I Is Risau okeyy...


Citernya gini.. Abang dia dapat satu buku dari skolah.. Hadiah akhir tahun mungkin la.. Buku pasal haiwan haiwan ni..Mulanya dia tanya aku.

Gnu tu macam kambing yer bu..
aaaa...yer la..

Konfident jer ibu.. Walhal aku pun tak pasti jugak. Maklum la jarang tengok chanel haiwan. Pastu aku try goggle la ...kuarla gambar yang dia tanya tadi. Empppppp..bila dia dah tau..semua benda dia nak goggle LION..SNAKE...HYENA...CEETAH..Semua dlm buku tu.. pastu dia nak tengok TIGER plak.. goggle la... dahla spelling tak betul..


Bukan main hepy dia bila aktiviti dia berjaya. Pastu kuar plak gambar yang sama macam dalam buku dia.. Bangga kejap si ibu bila anak dah pandai goggle..Lupa nak habaq.. abang tu baru 5 tahun..Adik muda stahun 4 tahun.


Belek punya belek punya belek koleksi gambar yang kluar kat situ tetiba abang campak henphone ke tangan si adik...

Abang tak suka tgk gambar pempuan..

Adik ambik...tengok sambil sengih sengih..lantas si adik berkata..(cehhhh)

Adik suka tengok gambar pelepuan.(perempuan)..

Aku dengan sepantas kilat tengok apa yang diorang tgk kejap tadi. Tetiba...tersentak kejap bila gambar yang kluar adalah ini...


* Pitam....

Moralnya..Kena pantau anak duk bertenet..itu jer..

Sekian Wassalam...

2 comments:

♥mamaTisyaThaqif♥ said...

hahahaha memang bahaya kak anie :P
in fact ibu pn dh kena hati2.kekeke
naem dgn tisya pn dh risau if masuk bilik air sama2..

aCik Anie said...

yer la naem...
bahaya sgt