Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, February 1, 2013

Hepy Weekend

Assalamualaikum..

Bestnya besok cuti. Ermmm dalam kepala hotak takder lain.. Terkenang si baldu merah jerla.

 imej digoogle

Tapi bahan bahannya lom ada lagi ni. Pegi Yummy kena bawak resepi skali. Sebab aku ni buta buat kek. Serba serbi takder kat umah. Ada hati nak bervelvet velvet. Penyapu krim tu baru semalam aku tahu namanya spatula. Yang tube utk picit aising tu apa nama..... ermm lupa la.. Tu pun kena beli sebab aku nak letak munga munga kat kek baldu merah aku tuh.


Yang penting nak beli pemutar helikopter tu jer la dulu. Nak beli stand mixer yang stainless steel macam pic kat atas tu gerenti mahal..yer dop? Kalo nak pukul crean cheese pakai pemukul telur tu gerenti bengkak lengan aku nih. Sebelum ni aku bedal pakai blender jer tapi kalo guna blender kali nih mau keluar asap kot. kekeke..

Warna tak nak kalah... nak jugak sama ngan red velvet...pui...Tapi kalo brand macam kat atas tu cecah ribu riban ke...?

Takper takper..Nanti la kalo jadi red valvet aku tu aku nak show off kat sini..kekeke.. kalo tak jadi pun aku tetap nak show off.. Bangga wey...Ingat senang ker nak memerah keringat, goggle resepi , pegi kedai kek cari bahan bahan ... Buat muka tebal jer tanya orang kedai kek tu...yang ni utk topping erk?.. erkk yang ni kena bancuh dengan ni yer... yang ni loyang utk 1/2 kilo tepung erkk... Kadang kadang soalan aku ni macam tak masuk akal pun ada. Tapi tak per..kalo ni aku dah print siap2 resepi dia.. cuma nak beli nanti bawak kuar kertas resepi mintak dia tolong tunjukkan.. Agak agak dapat tak sedas...

Ok la... dah habis membebel ni. Tunggu masa nak balik jer ni..
Sekian Wassalam..


No comments: