Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, February 8, 2013

08022013 (Harijadi Hafiy)

Assalamualaikum...

Morning uolss...
Ekceli today adalah bfday anak jantan sulung saya yang ke5.. 5 tahun baru wey anak sulung saya... Siapa lagi kalo bukan Hafiy.. Tu la..sape suruh kawin lambat.. kekeke.

Hepy Bufday Hafiy..


Moga Hafiy jadi anak yang terbaik untuk ibu dan babah.
Anak yang dengar cakap orang tua, hormat orang tua..utamakan orang tua..
Anak yang soleh...rajin solat..rajin baca iqra..
Anak yang taat..ibu suruh baca buku BACA.Ibu suruh kemas mainan KEMAS, Ibu suruh baik baik sama adik IKUT..

5 tahun lepas..kat Hospital Kajang la Hafiy lahir. Hari Jumaat penghulu segala hari tepat pukul 7-30 pagi tak silap. masuk labor room seawal 12 tgh malam. Awal gila masuk. Maklumla pestime. Sakit sket pun dah rasa macam nak kluar kepala baby. Walhal baru contraction manja jer. Baru bagi hint. Sudahnya dari 12-30 tidor atas katil beranak tu la.. apa nama ntah?..sampai kul 7-30 baru Hafiy kluar jemgah dunia al fana ini. Alhamdulilllah..masuk ward..petang tu dah berak and kencing. Check Juandis takder... ekceli ada la sket..tapi tak bahaya.. So besoknya sabtu boleh kluar ward. Alhamdulillah..Pantang 1 hari kat Kajang besoknya berangkat terus balik Klantan. Mak aku pun ada sama ikut balik Kelantan skali. Hari ini genaplah dia 5 tahun. 


InsyaAllah.. Ibu akan sentiasa doakan yang terbaik untuk anak anak ibu.. sebabnya korang adalah harta yang paling berharga buat kami di dunia..dan diakhirat kelak hanya doa dari korang jer yang kami harapkan. Yang penting korang boleh baca yasin masa ibu takder..itu dah cukup..


Aku pasti dia tak tau pun hari ni hari jadi. Aku memang dah plan dari awal minggu hari tu nak beli kek bawak pergi sekolah. Bungkus jajan ,jelly,  gula gula untuk member dia.. sudahnya semua plan tak menjadi, babahnya bz 24/7..


Aku try goggle kek angry bird yang macam ni.. ingat nak tempah sebijik yang macam ni la.. Tau brapa.. rm130... Mak ai mahalnya. Dah la jauh nak ambik tu.. Cheras sana nun.. lom masuk transpot charge lagi tu. Tengokla dulu. Kalo si babahnya sanggup nak gi ambik aku order la kot. Kat area area kajang ni ada tak yang buat online bisness bufday kek burung marah 2D ni. Aku dah search tapi tak jumpa. Kelas buat kek jumpa la. Berlambak..

Tengokla.. minggu depan baru beli la kot. Nak jugak la bagi dia potong kek.. Bukan apa..sajer nak buat dia hepy hepy kan?.. Budak budak ni len macam sket. Wolopun kami anak beranak jer nyanyi tiup tiup tepuk tepuk kiss kiss ..huh..hug.. Aku takut dia soal aku plak kita nanti.. naper dia takder kek harijadi. Kawa kawan sumer ada kek..naper dia sorang takder.. mula la nak tacing tacing. Apa ko nak jawab. Ikut aku malas tau nak buat ni sumer... Apaknya lagi la.. Tapi untuk mu duhai anak.. ibu sanggup.

Sekian Wassalam..

No comments: