Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, December 21, 2012

Lagi Lagi Makan

Assalamualaikum...

Masih bab makan. Aku peratikan kalo aku lapar mesti aku nak terjemahkan dalam bentuk entry tau...kahkahkah. .. Satu lagi pesen buruk aku selagi aku tak puas hati selagi tu la aku akan ulang makan benda yang sama. Pastu gerenti kali ke-2 aku pergi mesti aku dah rasa lain macam..kali pertama sedap...kali ke-2 tak sedap. Gitulah kalo di translite kan dalam bahasa yang paling mudah.

Macam 2 malam lepas , rasa nak makan kambing kat D'One Steak...ok sedapppp... kali ke-2 pergi dah tak sedap. Gitulah jugak macam nasi arab kat Arabian House. Kali pertama hari tu OK...sedapppp...rasa nak makan lagi. Kali ke-2 aku pergi bawak ayah aku plak..ok..masih sedap lagi.. Tapi yang buat rasa tak best bila................... jap lagi aku cerita.

Gini cerita...........

chomel ayah buat gigi arnab..

Dari pagi kat umah dah plan nak bawah ayah aku try nasik arab kat sini.. wahh teruja..sebab nak kasi dia rasa Kabsa Kambing kat situ ..memang puas hati.. memang licin la ayah aku makan...tulang jer yang tinggal..nasik yilex... kambing pun yilex..

kambing menyorok malu kat dalam nasik tu...mmmmmmmmmmbeeeeeeeeekkkkkk

Aku plak cambiasa la..order makanan yang diorder hari tu. Cam biasalah aku.. jenis setia pada yang satu.. Kalo aku suka makanan tu 2-3-4 kali order benda sama pun takkan jemu. Bukan makanan yang di beli jer.. masakan yang aku masak sendiri pun kalo aku rasa lom puas lagi nak makan aku akan repeat 10 kali pun sanggup. Contoh hari tu... aku masak pasta sampai 2 kali. Laki pun dah jemu..anak pun lagi lagi lah kemu.. Tapi aku blom puas makan..So nasib la siapa siapa yang terkena tempias aku tu..

Yang paling bestnya sekali buat perasan sedap la kan?...2 kali buat aku perasan lagi sedap dari yang 1st. 3 kali buat dah ada rasa lain macam sket, pelik sket rasa dia.. Sebab apa tau...

Terliur tak..... telan air liur jer la.

Sebab aku tersalah masuk bahan. Nak masuk tepung gandum..nak kasi likat sket kuah dia...tau tak apa yang aku masuk.. aku masukkan tepung goreng udang tempura tu....sebab Ajeed masuk tepung tu dalam balang yang sama. Aku mana ada masa nak menilik, main masuk jer la. Patutla rasa dia masin semacam jer aku rasa. Nak kata garam terlebih rasanya tak. Nak kata terlebih butter pun tak jugak kot. Rupanya tepung udang tu yang aku masuk. Patutla berketul ketul kuah dia hari tu. Puas aku menenyeh ngan sudu...tetap berketul jugak. Masih sedap di makan jangan risau. Tapi kan kalo tengok pada rupa fizikal tu memang takder cacat celanya. Meleleh leleh plak air liur ni. Sebab tu la besok aku plan nak masak pasta lagi...hahahha.

Sudahhhhhh..... teringin nak makan lagi la...apa kesss/..........

Ok sambung bab nasik arab tadi. Aku order Mix grill tu jer la.. Macam hari tu. Cuma aku tambah salad... konon cam nak fefeeling urban la sangat. Sekali datang apa tau... memang salad la datangnya..tapi saladnya itu dau sup semata samata. cuma adalah rasa minyak jeton sket. Secubit jer aku rasa. Gilo apa.. makan daun sup gitu ajer. Dah la dalam pingan nasik pun dia taruk. Sekali order salad..daun sup tu jugak yang diorang bawak.

Hampess.......tak sedap... daun sup semata.. ada la tomato campur sket.. tetap tak sedap.

Aku pun dah lupa apa nama dia. Yang pasti kalo nak oder tanya dulu apa bahan yang ada kat dalam tu. Tapi kalo sesekali nak feeling urban makan Salad Daun Sup.. Apa salahnya..silakan..Anda pasti bergumbira selepas itu. :)

TQ sudi baca yer.. Sekian
Wassalam.

1 comment:

Unknown said...

Adehhh... ada ke bagi orang makan salad macam ni rupanya. Fail betul! Hehehe